dinsdag 31 maart 2020

We zullen doorgaan - Coronamijmeringen

Wat zou hij trots zijn, Ramses Shaffy, dat zijn geweldig nummer grijs wordt gedraaid deze dagen.

Radio Minerva, mijn favoriete zender, zeker nu, nu ze verzoeknummertjes draaien en het genre dat ze normaal gezien draaien - easy listening, aangevuld met evergreens en oldies uit de jaren 40, 50 en 60, - wordt nu afgewisseld met hits zoals Leef' van Andrรฉ Hazes, 'Oma's aan de top' van K3, carnavalsliedjes van Corrie Conings, af en toe een hard rock nummer, of iets van Stan van Samang, draait het elke dag en Radio1 heeft zelfs een programma dat zo heet en een warme oproeg gedaan aan Vlaamse artiesten om hun eigen versie te maken, met prachtige resultaten.

Het was misschien wel het eerste dat hij zei, toen hij zijn lieve Liesbeth vorige week weer terugzag na meer dan 10 jaar van elkaar gescheiden te zijn geweest, "Heb je het gehoord lieve schat? Iedereen speelt, zingt, en luistert naar 'Wij zullen doorgaan'. Het komt allemaal goed."

Gisteren had ik zin om de handen uit de mouwen te steken. Ik heb niet voor niets een chocoladeatelier waar ik normaal gezien nu volop chocoladeworkshops zou geven, en dat ligt er werkeloos bij.

Ik was bij de plaatselijke supermarkt allerlei heerlijke spullen gaan halen; bloem, suiker, eieren, room, kortom een zeer noodzakelijke verplaatsing, en ik sloeg aan het bakken.

Uren later had ik hele ladingen romige truffels uit mijn mouw geschud, een grote schaal brownie gebakken, een stel brownies-in-a-mug gemaakt, een paar vormen caraques afgevuld en massa's Oreo's en marshmallows ge-enrobeerd.
Mijn man eet geen chocolade noch room, en ik zou toch liever geen 2 maten bijgekomen zijn na de lockdown, dus nam er een paar Chocalicious tasjes bij, vulde ballotins en zakjes, versierde ze met kleurige cadeaulinten, en heb die vanmorgen vroeg buiten gezet voor de vuilnisophalers met een grote brief erbij.

En nu maar hopen dat ze het niet bij het oud papier hebben gegooid ...



















2 opmerkingen:

Unknown zei

Top om jouw ambacht te delen en laten proeven aan de stoere mannen die zorgen dat wij het thuis proper kunnen houden. ๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘

Carolien zei

๐Ÿ˜˜๐Ÿ˜