dinsdag 3 december 2013

Deze week HUMO?

Een tijd terug heb ik ingetekend op een promo voor een Humo abonnement. Mooie korting, en het is een goed blad met goede artikels, en overzichtelijke tv programma's.

De eerste weken ging het goed, zelfs de adreswijziging verliep vlekkeloos, de eerste post die we op ons nieuw adres mochten ontvangen, op een dinsdagochtend. Maar een tijdje later liep het mis.

Twee weken geleden, dinsdagochtend, geen Humo in de bus. Ik gaf ze even tijd, maar 'savonds zat nog steeds geen weekblad in onze brievenbus.
Ik ging naar de site, meldde het probleem, en werd behendig, stap voor stap door de webpagina's op de site geloodst om het probleem te melden en te verhelpen. Het missende nummer zou worden nabezorgd.

Twee dagen later, vrijdag, lag de HUMO in de bus. Wacht eens, die kop op de cover van Jeroen Meus kwam me bekend voor. Juist ja, de 'oude' HUMO was nageleverd. Die had ik wel gehad, op tijd zelfs.
Ik stuur een mailtje naar de klantendienst met de melding dat de verkeerde Humo was nageleverd en dat ik de 'juiste' deze week wel zou kopen in de krantenwinkel, de TV programma's liepen immers van die dag, naleveren was dus niet meer nodig.
Nooit reactie op gehad trouwens.

Het was weer dinsdag. En helaas, geen Humo in de brievenbus. Deze keer meldde ik het telefonisch. "Wacht een dag, hij komt misschien morgen" kreeg ik te horen. Maar nee hoor, ook woensdag geen Humo in de bus. Ik belde weer, en zei dat ik dit exemplaar - nog maar eens - in de krantenwinkel zou kopen.
"Geen probleem mevrouw, we verlengen uw abonnement met 2 nummers." Da's ook fijn.

Vandaag was het dinsdag. Drie keer raden. Geen Humo in de bus. Dan maar weer gebeld. "Ja, inderdaad. Ik zie het "zei het meisje aan de telefoon bijna triomfantelijk. "Deze week krijgt u de Humo niet. Volgende week wel, tenminste, dat denk ik, en de week daarna ook nog een keer, maar ik ben niet helemaal zeker. Ik stel voor dat u hem deze week nog eens koopt in de krantenwinkel. En belt u morgen even terug, dan kan ik zeker zien of u hem volgende week wel krijgt."

"Goh mevrouw, ik ben niet echt onder de indruk van jullie dienstverlening. Wanneer eindigt mijn abonnement? Ik denk namelijk niet dat ik het nog ga verlengen."
"Echt niet mevrouw? En waarom niet als ik vragen mag?"

Geen opmerkingen: