woensdag 6 mei 2015

The End

Profetisch waren mijn woorden in oktober 2012. We halen inderdaad geen zilveren jubileum.
We, dat zijn Brooke, Eric, Ridge en Stephanie. En ik.
De hoofdkarakters van één van de langslopende soaps ooit die uitgezonden wordt in ongeveer 100 landen, the Bold and the Beautiful

Gisteren kondigde VijfTV aan dat het op 15 mei 2015 stopt met het uitzenden van "The Bold and the Beautiful".


Het klinkt misschien belachelijk, maar ik vind het verschrikkelijk.
Bijna 25 jaar volg ik de eindeloos lange en zichzelf steeds herhalende avonturen van de Forresters en de Logans en sinds de laatste jaren ook die van de Spencers.
Bijna 25 jaar. Die jongens bij VijfTV hebben geen idee wat ze me aandoen ...

Nu, een aantal karakters laten me volledig koud. De love triangle tussen hopeloze Hope, stiekeme Steffy en lamlendige Liam doet me nostalgisch terugdenken aan de liefdesperikelen van Brooke, Ridge en een (toen nog) botox-vrije Taylor.

Pam, de zus van Stephanie kan me ook niet echt boeien al komt ze soms grappig uit de hoek, en de pedante Rick Forrester en zijn knappe doch slappe rivaal Thomas Forrester die oeverloos bakkeleien over de truttige en akelig magere Caroline Spencer laten me geregeld naar de fast forward button reiken.

Als ik er zo over nadenk is er maar weinig dat me aan de buis kluistert.
Bill Spencer en Katie, ach, een beetje misschien. Thorne Forrester, niet echt. Sally Spectra is dood (in het echt, in de reeks is ze op eeuwige cruise) en die mis ik regelmatig, Maar Bridget, Marcus en Daisy, en veel andere randfiguren interesseren me voor geen meter.

Nee, zonder de 2 protagonisten, de onovertroffen mater familias en haar eeuwige nemesis die op onverklaarbare wijze ineens haar hartsvriendin is geworden (in soapland kan dat), was ik allang zelf gestopt met kijken.

Brooke en Stephanie, Stephanie en Brooke.

Gezworen vijanden van de eerste dag ze elkaar ontmoetten en Brooke haar oog had laten vallen op Stephanies lievelingszoon, Ridge.

De situatie beterde niet echt toen Brooke daarna de andere zoon, en zelfs husband, van Stephanie verleidde, een kind kreeg van de echtgenoot van haar dochter en zelfs even verdacht werd van een slippertje met de zoon van haar lievelings-man Ridge (waarmee ze tot 7 keer trouwde), maar na decennia van bittere strijd, scheldpartijen, mekaar wanneer het kon een loer draaien, en verschillende oorvegen, sloten de 2 vrede.


De afscheidsscène van Stephanie, ze sterft, in de armen van Brooke, is in Soapland gehuldigd als één van de beste ooit en genomineerd voor een Emmy Award.

De scene is in de US uitgezonden op 26 november 2012. Ik heb ze niet op tv gezien want Belgie loopt dik 3 jaar achter op Amerika.
Stephanie is nu bij ons aan haar laatste afleveringen bezig, en ik hoop uit de grond van mijn hart dat ze ten laatste 15 mei de pijp uit gaat!!!

(maar gelukkig is er nog Youtube ...)


Hopelijk pikt een andere Belgische zender het weer op, en anders zit er maar 1 ding op.
Verhuizen!!!

Lees hier wat De Morgen ervan vindt.

Geen opmerkingen: