zaterdag 23 januari 2016

In een ideale wereld ...

Beste Otto-Jan en Jelle (sorry Sven),
Bij gebrek aan een contact knop op de website van "De Ideale Wereld" waarbij ik mijn verzoek rechtstreeks aan jullie had kunnen richten, hoop ik dat dit bericht toch bij jullie terecht komt.
Twitter, do your magic!!

Ik volg avondles Italiaans en wij hebben van onze leraar de opdracht gekregen een spreekbeurt te geven over één van de Italiaanse regio's.

Mijn studiegenoot Pieter gaf vorige week een uitstekende voordracht over het piepkleine, onbekende - en wellicht daardoor onbeminde - Molise, een regio in Zuid-Centraal Italië, de op één na kleinste regio van het land die zich vooral onderscheidt van alle andere regio's omdat er ooit een voorvader van een beroemde Hollywoodster heeft gewoond.

Zijn spreekbeurt was geweldig, niet in het minst omdat hij in de klas op groot scherm het schitterende filmpje over Molise projecteerde dat jullie bijna drie jaar geleden in het kader van "Is het nog ver?" hebben gemaakt.
Het filmpje is hier te bekijken.

Nu moet ik binnenkort mijn spreekbeurt houden over de regio Emilia Romagna, één van de rijkste regio's van Italië die over het algemeen ook wordt het beschouwd als één van de beste regio's van het land om in te wonen. De keuken van Emilia-Romagna staat bekend als een van de beste van Italië met de onovertroffen Parma ham, en de (eigenlijk onbestaande doch wereldberoemde want iedereen kent hem) Spaghetti Bolognese.

Ik heb allerlei sites met info over prachtige steden in Emilia Romagna gevonden zoals bijvoorbeeld Bologna en Ravenna, maar ik mis nog iets om mijn spreekbeurt af te maken.

In een ideale wereld zouden jullie er een super leuke reportage over maken die ik dan op mijn beurt weer kan projecteren op groot scherm in de klas wanneer ik mijn spreekbeurt houd.
Zou dat nog lukken? Ik maak me trouwens graag vrij om mee te reizen zodat jullie niet al het werk alleen moeten doen.

Oh ja, mijn spreekbeurt is op 2 februari aanstaande.
Deal?

Groetjes,
Carolien



Geen opmerkingen: