woensdag 8 juni 2016

Alles kan beter. Online Spamming

Het internet is niet meer weg te denken uit onze maatschappij. Ik zit zelf een groot deel van de dag achter mijn PC (als ik geen stadswandelingen heb) en heb steeds verschillende sites openstaan.

Bij een 'Breaking news' melding klik ik meteen door, om dan voor elk wereldschokkend schandaal, smeuïge roddel, nieuwe ontdekking, vreselijke natuurramp, spectaculaire achtervolging, mysterieus overlijden, schattig pas geboren beestje, ...
eerst een reclamefilmpje te krijgen.

In de beginfase van internet reclamefilmpjes kon je de advertentie nog zo goed als onmiddellijk wegklikken, maar tegenwoordig moet je minstens 12 seconden kijken.
An sich geen ramp, weze het niet dat het vaak hetzelfde filmpje is.
Dat je dan 12 seconden lang moet bekijken.
Bij elk nieuwsitem dat je aanklikt.
De godganse dag door.

Dit weekend was het de beurt aan Zalando.
Ik zat online wat kranten te lezen, en kreeg bij bijna elke muisklik dezelfde reclameboodschap te zien.

Reclame moet kunnen, reclame moet er zijn, maar een beetje afwisseling kan geen kwaad. Doordat de consument kan wegklikken (zij het pas na 12 seconden) is het net zo belangrijk om die consument nieuwsgierig te houden. En dat kan, met de juiste reclame.

Want er bestaan echt wel reclamefilmpjes waar ik de hele dag naar kan kijken.
Zoals die van Whiskas bijvoorbeeld met hun Kitten College.

Schitterend zijn die, alle 10, 12, of hoeveel het er ook zijn.

En waar nemen mensen zoals ik dan soms hun frustratie mee naar toe? Naar Twitter natuurlijk.

Ik stuurde een tweet naar Zalando, en kreeg vanmorgen een verrassend antwoord.


Well done Zalando, humor kan de wereld redden.

En hier misschien wat ideetjes voor een nieuwe collectie?

Geen opmerkingen: