maandag 26 juli 2010

Antwerpse vogelaars, verenig u!


Dit berichtje trok mijn aandacht.
'Groenerick in Antwerpen gezien'
De naam deed me denken aan een koene ridder uit vervlogen tijden en in gedachte zag ik Groenerick galloperend over de kinderkopkes van de Grote Markt met zijn malienkolder blinkend in de zon en een gigantische lans in de aanslag.
Helaas, helaas. Groenerick is geen ridder maar een pelikaan, een echte.

Vorig weekend is er een bijzonder trio pelikanen ontsnapt uit de Beekse Bergen. Blauwerick, Roderick en Groenerick, zo genaamd omdat ze alle3 een gekleurd ringetje aan 1 van hun poten hebben hangen
(nvdr: Blauwerick een blauw, Roderick een rood en Groenerick een groen :)

De 3 zijn de uitsmijter van een roofvogelshow in de Beekse Bergen, maar hadden vorige week zin in vakantie en vlogen erop uit. Roderick hield het na een paar dagen voor bekeken en kwam al snel weer terug naar Hilvarenbeek, Blauwerick en Groenerick hadden blijkbaar een citytrip geboekt. Blauwerick hing een paar dagen rond in Amsterdam en Groenerick, die zit in de leukste stad van het westelijk halfrond, Antwerpen.
Blauwerick is ondertussen gevangen en weer herenigd met zijn broertje Roderick. Ze weigeren voorlopig echter op te treden zonder hun andere broer, Groenerick.

Het team van de Beekse Bergen vraagt iedereen die Groenerick denkt te zien er een foto van te willen maken voor zijn plakboek, en hen dan zo snel mogelijk te contacteren via info@safaripark.nl
Geef hem zeker geen eten, want dan wil hij helemaal nooit meer terug naar huis.

Ik ga zondag alvast naar de Vogelenmarkt, als ik hem daar niet vind, is de vogel volgens mij gevlogen ...

3 opmerkingen:

marijke en toon zei

heerlijk , een hilarisch stukje !!!
mm

marijke en toon zei

Past perfekt in je Cattery op je nieuwe balkon.
T

Carolien zei

Met een beetje vertraging is hier ook een link naar het happy end:)

http://www.hartvannederland.nl/nederland/noord-brabant/2010/groenerick-met-soulmates-herenigd/


En ik was niet de enige die met ze meeleefde:

https://books.google.be/books?id=zVhxAAAAQBAJ&pg=PT8&lpg=PT8&dq=Roderick,+Blauwerick+Groenerick&source=bl&ots=Yc-5RDFDAz&sig=IODYR9jlqCT60d8LKx3p0KVlRwQ&hl=nl&sa=X&ved=0ahUKEwiTo_vz3JPOAhWGExoKHSzODNEQ6AEIJTAC#v=onepage&q=Roderick%2C%20Blauwerick%20Groenerick&f=false