zaterdag 4 december 2010

Youp, help!!!

Mijn oog viel op een advertentie van Thalys.

'Skiën kan altijd nog: Parijs en Keulen vanaf €19 met Thalys!'
Boek nu een reis tussen 3 januari en 24 maart 2011. Ga naar Parijs voor 25euro per enkele reis, of naar Keulen voor 19euro.’

Parijs!!! Oh ja, al ff geleden, en wat een geweldige stad.
Met de Thalys is het nu zelfs al de moeite om een dagtrip te boeken, je bent er op 2 uur. Leek me de perfecte kerstverrassing voor Kristoffel, een dagje met zijn 2 naar Parijs begin volgend jaar.
En ik reserveer.

Bij mijn eerste poging kwam ik aan een totaalbedrag van 241euro voor 2 personen. Huh? 4x 25euro is toch maar 100euro?
Ik probeerde nog eens op een ander uur. 192euro. Een andere datum? 166euro.
Goedkoper lukte me niet.

En dan zag ik een klein regeltje onder de totaalprijs:
Uw kasticket
2 volwassenen aan € 83 p.p. = € 166 (excl. toeslagen)
Opgelet: Deze prijzen worden slechts ter info meegedeeld om u te helpen bij uw keuze tussen de verschillende reisformules. De definitieve, totale prijs voor uw bestelling wordt pas na stap 3 getoond

Stap 3 is het invullen van je persoonlijke gegevens (inclusief credit card nummer wellicht). De volgende stap krijg je pas te zien wanneer je op de knop “Boek nu” geklikt hebt.

Je verbindt je dus tot de aankoop van iets wat:
a) Duurder is dan beloofd
b) Veel duurder is dan beloofd want er komen nog toeslagen bij
c) En hoe hoog die toeslagen zijn, daar heb je het raden naar.

Ligt het aan mij of ben ik de enige die dit niet normaal vindt?
Ik bel naar de klantendienst. Zou toch liever niet een aankoop van 166euro bevestigen waar dan misschien nog eens 50euro bijkomt zodat ik over de 200euro uitkom terwijl ik me in eerste instantie voorbereid had op een maximale uitgave van 100euro (4x 25 toch?)

De klantendienst is een betalend nummer (uiteraard). Ik moet eerst een lange intro aanhoren in 3 talen (of waren het er 4) en krijg dan een computerstem die me vriendelijk doch licht verwijtend toespreekt: ”De medewerkers van de klantendienst staan u elke dag te woord van 8h30 tot 18h30.”
Tuut-tuut-tuut Verbinding verbroken.
Ik kijk op mijn horloge. 13h45.

Ik zie nog maar 1 uitweg.
YOUP, HELP!!!!

2 opmerkingen:

marijke en toon zei

Gelukkig heb je Youp niet nodig gehad en heb je de klus zelf geklaard .
That,s my girl !!!! MM

Carolien zei

Beleefd standaard mailtje teruggekregen van de NMBS.
Promotietarief blabla, plaatsen snel uitverkocht, blabla, ...

Ben blijven proberen en het is me toch gelukt. In februari gaan we een dagje naar Parijs, aan promotarief :)