donderdag 3 maart 2011

And the Oscars go to ... Kevin!!!!

Onder het motto, 'alst goed is, mag het ook eens gezegd', het volgende berichtje.

Ben al jaaaren grote Hollywood fan. Heb ooit meegedaan (en gewonnen!) aan de Hollywood Connection, een filmkwis op TV, ben al een aantal keren in Hollywood geweest (voor verschillende Marilyn happenings), hou van film (helaas niet (meer) van de (moderne) bioscoop, tot grote wanhoop van mijn man die ongeveer 3 keer per week vraagt :"Gaan we naar de film?" maar steeds vind ik wel een excuus om niet te gaan, en ik ben vooral weg van alle glitter en glamour rond het filmgebeuren en de sterrren.

Toen in de pers werd aangekondigd dat Telenet de Oscar uitreiking integraal ging uitzenden, werd mijn agenda daar vakkundig rond gepland. Gelukkig zijn wij sinds onze verhuis Telenet klant, van het basispakket weliswaar, digitale TV (zonder Prime), vaste telefonie en internet.

Zondag, iets voor middernacht, vatte ik post voor de TV. Via de digicorder was het programma zichtbaar, maar kon ik het niet aanklikken of selecteren. Zal wel goed komen om middernacht zeker?

Helaas. Ik zag met lede ogen hoe het gele streepje verder en verder door het urenlange live TV programma schoof terwijl ik het niet kon zien.
Tegen 01h ging ik teleurgsteld naar bed.

De volgende ochtend belde ik de klantendienst.
'Goeiemorgen, ik ben waarschijnlijk niet de eerste die hiervoor belt. Ik wilde even weten waarom ik de Oscaruitreiking van gisterenavond niet kon zien'
Het meisje aan de andere kant van de lijn, viel compleet uit de lucht.
'Dat is wel uitgezonden hoor'
Ik legde uit dat volgens verschillende bronnen Telenet de Oscars live ging uitzenden, ook voor niet Prime-klanten. Daarvoor moest ze me doorverbinden. Ik kreeg Bert aan de lijn.
Die had over die gratis uitzending niets gehoord, Ik verwees hem naar de eigen Telenet blog waarin alles uit de doeken werd gedaan. Hij zei:
'Goh, wellicht was gisteren toch enkel voor Prime klanten. Vanavond om 19h30 wordt de uitzending integraal herhaald, en volgens wat ik hier lees, dan wel voor alle klanten, ook de niet Prime'
Die avond om 18h checkte ik al even. Het balkje met de integrale Osacaruitreiking was nog steeds grijs (maw. kon ik niet selecteren). Ik belde voor de zekerheid terug naar de klantendienst. Geloof het of niet, ik kreeg diezelfde Bert aan de lijn. Hij verzekerde me dat het balkje om 19h30 wit zou worden, en dat ik zou kunnen kijken, Beloofd!!

Ik installeer me voor de TV. Chips, glas wijn, afstandbediening bij de hand en telde af tot half 8. Het balkje bleef grijs.
Ik belde naar de klantendienst. Mag ik Bert even?
'Ik ken geen Bert'
'Dan heeft u pech.' Ik leg heel het verhaal uit, dat Bert hand op zijn hart beloofd heeft dat ik kon kijken, en dat het toch niet ging. Ik besloot met een krachtig en welgemeend 'Los het op!"

De jongen aan de andere kant van de lijn had geduldig geluisterd en gaf me helemaal gelijk. Hij voerde wat testen uit, maar kon niets vinden, alles leek normaal.
'Ik zie maar 1 oplossing. Ik activeer voor u het Prime kanaal voor vanavond, dan kunt u de hele uitzending zien'
Geweldig toch!! Ik vroeg zijn naam omdat ik hem formeel wilde bedanken voor de uitstekende service met een brief of e-mail, maar Kevin, zo heette hij, zei dat dat niet kon, en ook niet hoefde.

Awel Kevin, ik vind het wel nodig. Dus bij deze, the Oscar goes to you!!

2 opmerkingen:

marijke en toon zei

Jij blijft maar eretekens uitreiken geloof ik.
T

mrkdvsn zei

Really a very fine way to express and looking a very pleasant article with full of healthy information. I am definitely going to tell in my class about this platform and the information shared here. Very well written.opleiding eigen bedrijf