maandag 25 december 2006

Kerstmis

Het gaat goed met de Belg.
Gisteren stond een of andere directeur van Banksys te jubelen dat er meer dan 4.000.000 electronische betalingen zijn uitgevoerd met op een gegegeven moment bijna 9000 transacties per minuut. Een dubbel record.
Ja, zou je zelf ook niet staan springen wetend dat Banksys voor elke transactie een duit opstrijkt?

De Meir zag eruit alsof het de eerste dag was van de wintersolden met meteen kortingen van 80%. Zo druk.
Enkele achteloze shoppers werden geinterviewd.
"Ik heb het te druk gehad om eerder cadeautjes te kopen, stel het altijd uit tot het laatste moment."
"Het valt wel mee die drukte, ik vind het eigenlijk wel gezellig"
"Te weinig tijd, ik koop alles altijd op de laatste dag. Die drukte hoort er een beetje bij"

Noteer: dit waren uitspraken van mannen. De interviewers die vrouwen hebben aangesproken om te vragen of ze het niet te druk vonden kregen wellicht een dreun.
Ooit al eens op een zaterdagmiddag iets proberen te passen bij H&M? Laat staan afrekenen? Een dagvullend programma.

Zelf zijn we gisteren amper buiten gekomen. De luxe van op voorhand klaar te zijn met christmasshopping (net), en eerlijk gezegd ook van de mogelijkheid dit te doen wanneer het je zelf het beste uitkomt. Shoppen doe ik nooit meer op een zaterdag. tenzij ik ervoor betaald wordt natuurlijk
Weer even geleden dat ik nog eens een modewandeling heb gedaan.

Over modewandelingen gesproken, afgelopen maandag mijn eerste Bridal Shopping gedaan.
Een Brusselse aanstaande schoonmoeder van een Amerikaanse aanstaande bruid wilde voor zichzelf, bruid, getuige, moeder en zus van de bruid feestkleding kopen in Antwerpen. ik heb er meteen een concept van gemaakt, the Wedding Dresser.
We hadden er 3 uur voor uitgeretrokken. Om 10h koffietje in het Zuiderterras en dan op pad. Ik had me verdiept in de tradities van de bruidsjurk (queen Victoria was de eerste "in het wit") en de ceremonie en afspraken gemaakt bij een aantal winkels.

5 winkels en 7 uur later namen we afscheid van elkaar. Pfffft! Vermoeiend zeg, trouwen.

Geen opmerkingen: