woensdag 21 februari 2007

Kale vrouw steelt pruik


Een paar jaar geleden viel mijn oog op deze intrigerende krantenkop.
"Kale vrouw steelt pruik" (en wist te ontkomen in de menigte)

Geweldig vond ik het en meteen greep ik naar de schaar. Een hele tijd lang knipte ik gekke nieuwsberichtjes uit kranten. De hilariteit van de artikels was meestal recht evenredig aan de kop. Dat is een job apart, krantenkoppen schrijven.
Waarom is daar nog geen cursus voor?

Een krantenkop van vorig weekend kon bijvoorbeeld beter.
"Seks met Ralph Fiennes kost hostess job"
Een iets betere poging: Zaak 'vliegtuigseks' naar hoogtepunt
Persoonlijk zou ik ervan gemaakt hebben: "Qantas Stewardess lijft English patient in in Mile High Club en krijgt daarna de (lucht)zak"

Benieuwd wat de Amerikaanse boulevardpers ervan bakt.
Dacht ik het niet: Flight Attendant Fired When Ralph Fiennes Joined the Mile-High Club, een ervaren roddelschrijver, of deze, iets bondiger: Qantas sacks mile-high hostess.

177 artikels krijgt het incident. Lang leve het internettijdperk

Geen opmerkingen: