maandag 11 februari 2008

Mooi met wijn en chocolade

Ik weet niet meer precies hoe het begonnen is, maar de laatste weken heb ik me vastgebeten in chocolade, figuurlijk dan, alhoewel mijn consumptie bijna recht evenredig gestegen is met mijn fascinatie.

Aan de grondslag lag waarschijnlijk een foldertje van Brugge met een paar leuke winteractiviteiten rond chocolade. Het leek me en tof idee voor en nieuwe themawandeling in Antwerpen en ik ging op zoek naar informatie.
Ik vond een prachtig boek, geschreven door Rene Goosens, de Chocolade codex en besloot om de theorie aan de praktijk te koppelen.
Ja, van al dat lezen over chocolade kreeg ik er trek in ook.

Er ging er wereld voor me open. Nooit geweten dat chocolade zo goed voor je is.
Tegen bloedklonters, kanker, Parkinson en Alzheimer. Tegen infarcten, tegen stress, ja zelfs tegen slechte cholesterol. Daarenboven is het goed voor je humeur, bloedspiegel, concentratie en je sexleven. Het is wetenschappelijk bewezen dat mensen die 3 keer per week chocolade eten langer leven dan mensen die nooit chocolade eten (of veel meer).

Een van de toverwoorden is 'polyfenolen'. Ik had er nog nooit van gehoord, maar hoe kon ik zo lang zonder.

Alhoewel, zonder?
Pas zag ik een geweldige lijn verzorgingsproducten voor de huid, gebaseerd op vinotherapie. Dat moest ik hebben.

Ik kocht de ontreinigingsmelk, de lotion, dagcreme, nachtcreme, de scrub en het masker (de 40 voorbij neem ik geen risico's meer) en kreeg massa's staaltjes. Vooral het serum staat nu nog op mijn lijstje. Superspul. Ik had een lijntje boven mijn neus, zo'n gemeen rimpeltje en guess what? Na 2 dagen serum was het weg. Beter dan botox.

En je raadt het al, het hoofdbestanddeel van de producten van Caudalie zijn weer de polyfenolen.

Ik ben dolblij met de nieuw verworven kennis. Niet alleen leef je langer wanneer je rode wijn drinkt, leef je langer wanneer je chocolade eet, nu blijf je er ook nog jonger uitzien wanneer je spul op basis van rode wijn op je gezicht smeert.
(een paar slimmeriken trekken de parallel door en maken producten op basis van chocolade die je op je gezicht kun smeren. OK, het belooft geen eeuwige jeugd maar wel een gevoel van euforie, en dat voor slechts 2,5 euro?)

Rode wijn en chocolade. Wat een kuur. Het kan niet mislukken. Of je leeft langer en ziet er jonger uit, of je drinkt jezelf elke dag in een roes van rode wijn overgoten met een sausje euforie door de chocolade die je achterover slaat.

Meer weten? Boek een chocoladewandeling.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

ik start "nu" met het eten van chocolade....
gegroet,
ik die gezond zal worden

Dutch Yeti zei

Dit dieet bevalt me wel. Thanks.