dinsdag 4 maart 2008

Tunnelpoes



Tunnelvisie kende ik al.
Het is iets dat mannen hebben en vrouwen niet. Om eten gemakkelijker terug te vinden in de koelkast geloof ik, of net niet.
Een tunnelfobie, daar had ik al eens van gehoord maar gelukkig zelf geen last van. Alhoewel er leuke initiatieven bestaan om eraf te geraken.

Bij ons thuis hebben we een nieuw fenomeen, de tunnelpoes.
Al sinds we hem hebben zit Tapa graag ergens in of onder. Een kartonnen doos, een deken, ons dekbed, ja, zelfs een plastic zak. Daar zit hij nog het liefst van al in (hij is gek op de grote wegwerpzakken van Ikea of Hema) want dat maakt lekker veel lawaai wanneer hij daarin beweegt, dus toen ik op het internet een pluchen poezentunnel zag met binnenin een knisperend geluid, aarzelden we geen moment. Dat was wellicht het enige dat aan zijn kattengeluk ontbrak.

Wij zo'n ding gaan halen, de langste natuurlijk, en het is een overheersend item in ons interieur geworden. 140 cm lang, enorm!


Wij voelen ons de laatste weken echter een beetje verweesd want het beest zit de godganse dag in zijn tunnel. Ja, hij komt er wel eens uit om te eten maar dat is het ongeveer. Gelukkig zitten er opzij mouwtjes in, dus als we hem willen aaien voel ik me een beetje als een moeder van een couveusekindje. Ik stop mijn hand in 1 van de mouwtjes en ja hoor, daar voel ik een kat. Kreunend van genot gaat hij op zijn rug liggen en laat zich het aaien welgevallen. Maar eruit komen? Ho maar.

2 opmerkingen:

Dutch Yeti zei

Ik heb met jullie te doen. Met plezier je stukje gelezen en vooral de link naar tunnelvisie. Ik heb al eens het boek "vrouwen komen van Venus en mannen komen van Mars" gelezen. Conclusie is het zelfde. Wat zijn vrouwen toch moeilijke wezens.

marijke en toon zei

Leuke tunnel , laat Kristoffel eens brainstormen over poezen hebbedingetjes , je kunt er beter aan verdienen dan aan uitgeven.
Wil sushi nog niet aan de tunnel??
daaaag .