dinsdag 3 augustus 2010

Brico 'Trekt-a-Plan (it)'

Van september 2009 tot en met maart 2010 hebben wij flink verbouwd aan ons appartementje.
Nieuwe keuken, nieuwe badkamer, nieuwe elektriciteit, nieuwe verwarming inclusief leidingen, nieuwe vloeren, ... kortom nieuwe alles.
De vorige eigenaar had de woning met een minimale inspanning en idem uitgave toonbaar trachten te maken (lees, overal een dikke witte laag verf op geklad), maar sommige zaken waren beyond salvation.
Vooral de binnendeuren waren in bijzonder slechte staat. Van de 7 binnendeuren, konden er 2 met moeite gered, we gingen het lekker open laten, en voor de badkamer en mijn werkkamer bestelden we op 11 maart 2010 bij Brico Plan-it 2 mooie glazen binnendeuren.
Op 2cm na hadden we een standaard deur kunnen kopen, maar helaas. Geen 95euro per deur dus, maar 230, en niet meenemen, maar 12 weken levertijd.
3 juni, 12 weken later, belde ik.
"Oh heeft men u gezegd 12 weken? Dat zijn er normaal toch wel 14 hoor. Belt u over 2 weken nog maar eens terug."
Op 17 juni krijg ik een mailtje. Onze bestelling was binnen. Super, vroeger dan voorzien, goed nieuws!!
Ik belde meteen om af te spreken om onze 2 deuren te gaan halen.
"2 deuren? Sorry mevrouw, ik heb er hier maar 1" kreeg ik aan de telefoon te horen.
Foutje bij de bestelling, er was slechts 1 deur besteld, en geleverd. Ze gingen hun best doen, maar in het slechtste geval was het weer 12 (of 14 weken) wachten op de tweede deur.
Ik had nog wel op beide deuren een voorschot betaald, en dat document goed bewaard.

Op 27 juni was onze 2e deur binnen, eindelijk. Ik berichtte onze schrijnwerker die ze zou gaan halen en installeren, en contacteerde Brico Plan-it om hen dat te laten weten.
De schrijnwerekr had het wat druk zo net voor het bouwverlof, maar zou de deuren op 16/7 halen en plaatsen.
Wij rijden op 15/7 naar Brico om het saldo te betalen.
Of het geen probleem was dat iemand anders die kwam halen? "Nee hoor. U geeft die persoon deze bon, en dan krijgt hij de deuren mee." Ze ruilde mijn oude bon met kasticket voor voorschot tegen een andere bon die gold als betalingsbewijs.

Onze schrijnwerker kreeg toen een accidentje en kon zich helaas niet aan de afspraak houden. Eerste werk na het bouwverlof, 3 augustus ging hij de deuren halen en zou tussen 9h en 10h bij ons zijn. Ik belde nog even naar Brico Plan-it om te bevestigen, "Geen probleem hoor mevrouw, alles ligt klaar."

Op 3 augustus belde de schrijnwerker om 10h.
"Carolien, ik sta hier bij de Plan-it, en krijg die deuren niet mee. Ze hebben het originele bonneke nodig van het voorschot."
Dat vervangen was door het betalingsbewijs dat ik in plaats daarvan gekregen had.

Na wat gezeur kreeg hij de deuren mee, en tegen 11h30 was hij bij ons, klaar om de deuren te plaatsen.
Na een dik half uur hoorde ik luid gevloek "$@!#@$%&*$#!!! Ze hebben niet genoeg scharnieren meegegeven!!!"

De uitleg aan de telefoon: "U heeft maar 2 scharnieren per deur meegekregen? Oh sorry. Standaarddeuren worden geplaatst met 2 scharnieren, deuren op maat worden geplaatst met 4 scharnieren. Ze hebben u per ongeluk het installatiepakketje voor standaard deuren meegeleverd. Komt u dat maar omruilen."

Bon, met een gezicht als een donderwolk is onze schrijnwerker terug naar Brico Plan-it gereden. Hopelijk komt hij vandaag nog 2 deuren plaatsen.

Anders moeten we onze plan maar trekken zeker?

1 opmerking:

marijke en toon zei

Ja, misschien jezelf toch eens afvragen waar het pejoratieve woordje "Bricoleur" vandaan komt.
T