dinsdag 6 november 2007

Big is beautiful

Zaterdagmiddag aangekomen in het Brussels Hilton voor een pre-trip met Grand Circle. Aangezien het een zaterdag was en mijn 25 Amerikaantjes pas zondag zouden aankomen was Kristoffel erbij. Gezellig.

Voor de deur stonden een stuk of 7 erg dikke mannen met elkaar te praten. In de lobby, verspreid over verschillende hoeken, zaten of stonden her en der 4, 2, 7, 11 erg dikke mannen met elkaar te praten. En ik bedoel dus erg dik.
“Jaarlijkse conventie van Weight Watchers?” grapte ik naar Kristoffel, en we checkten in.
Prachtige kamer op de 11de verdieping.

Ik moest 1 en ander voorbereiden voor de volgende dagen en maakte een praatje met de mensen van de receptie. En overal bleef ik maar erg dikke mannen zien …

Bleek inderdaad dat het een jaarlijkse conventie was, maar niet van Weight Watchers, nee van EBMC.
De European Big Man Convergence. Ze hebben zelfs een website voor het event (niet voor gevoelige kjkers)
Bovendien zijn ze allemaal gay. Zondag hadden ze een dansmatinee in de balzaal op de eerste verdieping. Dat spreekt tot de verbeelding nietwaar? Om over de sauna party maar te zwijgen ...

Zondagochtend kwamen mijn Amerikaanse passagiers druppelsgewijs binnen, de eerste tegen 7h en de laatste twee om 17h45, net op tijd voor de welkomborrel en eerste briefing van yours truly.

Het ziet er een leuke bende uit. Ik vrees – alweer – dat ik nooit hun namen ga onthouden, maar dat dacht ik de vorige 3 keer ook, dus dat zal wel meevallen. Voorlopig heb ik er 25, op et schip komen er og eens een paar bij. Totaal aantal is blijkbaar 142.
Gisteren, maandag, busritje door Brussel, chocolate tasting & demo en ´s middags vrij. Ik wilde eens wat proberen. Ik had erg veel zin om de grote Leonardo da Vinci tentoonstelling te zien in de basiliek van Koekelberg en stelde het voor aan de groep. Tot mijn verbazing gingen er 17 van de 25 mee en we vertrokken op avontuur.

Met zijn allen aan de automaat om metrokaartjes te kopen in station Louise, ze lachten zich te pletter. Dan door het park naar de Basiliek, prachtige wandeling en de tentoonstelling is echt super!!! Iets minder dan ik had verwacht van de organisatoren van “Ik was 16 in ´45” maar zeker de moeite. Vooral het derde luik waarin een 40-tal maquettes staan, gebaseerd op originele schetsen van Da Vinci is echt geweldig. Wat een visionair, knappe kop.

Straks de optional tour naar Flanders Fields, ik heb 14 deelnemers.
Het is prachtig weer, wegaan eerst naar het American Cemetary i Waregem, dan naar Ieper voor de loopgraven en het Flanders Fields museum.
Lange dag, maar wel in het juiste jaargetijde nu. Misschien dat ik eindelijk zie “the fields where poppies blow”

2 opmerkingen:

marijke en toon zei

Hi, Zo, de kop is eraf. Allemaal goede berichten, houen zo ;
Heb je een foto van die groep mannen (!) kunnen nemen zonder onbeleefd te doen? Zíj zitten er in ieder geval niet mee .Tof , dat je een goede groep hebt, geniet ervan . MM

Dutch Yeti zei

Je seizoen is dus begonnen. Good for you ! Ik hoop ook dat het een leuke groep is en lees er hopenlijk alles over. En wat die poppies betreft je kunt er behoorlijk stoned van raken.