woensdag 28 november 2007

Wie wat bewaart, heeft wat

Ik ben zo goed als alleen op de MS Ravel.
Een klein bootje, zeker vergeleken met de vorige schuit, maar wel gezellig. Alles is versierd, kerstslingers, kerstbomen, kerstlichtjes, ...
Jutta komt pas over anderhalf uur aan boord, en Franziska eerst morgen want die is met een deel passagiers op pretrip in Basel.

Wat een knollig stadje zeg, Basel. Er heerst een dorpssfeertje en iedereen is zo vriendelijk. Alles ook perfect geregeld. Ik kom aan op de luchthaven, zie ik daar een loket voor trein­ en buskaartjes. Ik kon daar meteen een ticketje kopen voor een ritje naar het station, met bus 50 en daarna een aansluiting met tram 11 naar St Johansstor, waar het schip lag en dat alles voor 3,80 Zwitserse Frank. Na lang zoeken had ik gisteren nog een paar Zwitserse Franken gevonden, de recentste uit 1986, de oudste uit 1968. Dat die nog van pas mochten komen, wie had het ooit kunnen denken...

Na een kwartiertje op bus 50 was ik aan het station. Grappig was het wel. Er liepen zowel sjieke madammen die recht van hun werk kwamen in tailleurs, als sportievelingen in hun skischoenen met de latten over hun schouder, allemaal bus of tram op.

Ik voelde me ook een beetje in Donald Duck land. De mensen hier zijn onverstaanbaar. Echt koeterwaals is het. Op tram 11 waren een stuk of 5 mensen door elkaar aan het praten, geen woord verstond ik ervan. Het enige wat ik verstond was de chauffeur die aan de eindhalte naar de microfoon greep en iedereen hartelijk een "Schoenen abend mit ein And" toewenste.
Hoe schattig.

1 opmerking:

marijke en toon zei

Eerste keer in die streek vroeg ik aan Marijke;
"Wat moeten ze toch met die Hand?"

Heeft even geduurd voor ik hem door had.
Leuke verhalen
T