dinsdag 4 december 2007

Life goes on

Gisterenochtend kwam Gordana, de receptioniste naar me toe om te zeggen dat 2 dames de optional tour naar Heidelberg hadden afgezgd. Ze hadden net telefoon gekregen dat hun zuster overleden was.
Ze zaten in mijn groep maar hun namen zeiden me niks. Het was lastig met deze groep. Ik ben er nu al 4 dagen mee bezig en als ik van mijn 36 mensen 8 namen ken, is het veel. Ten eerste draagt er niemand zjn naambadge, zo weet je zelfs niet wie in je groep zit, en ten tweede werkt mijn geheugen niet echt mee, ik heb er de vorige namen nog inzitten.

Ik ging even naar de kajuit van de 2 zusters om ze te condoleren. 2 lieve oude dametjes, eentje met tranen in haar ogen, haar neef had vrijdag ook al de pijp aan Maarten gegeven, en het was haar even teveel. Je zou voor minder.
Ze bleven een dagje aan boord en ik zei hen dat ik ze de volgende dag mee naar de mooie kerk in Mainz zou nemen om een kaarsje voor hun zus aan te steken. Ik kreeg een knuffel.

Beide dames verzamelen de kerstkoppen die je hier op elke kerstmarkt krijgt. Nou ja, krjgt ...
Je betaalt tussen de 2 en 3 euro voor een Gluhwein + tussen de 2 en 3 euro Pfand voor de kop. Wel een stuk leuker dan die stomme papieren bekertjes en wanneer je de kop niet wilt, geef je hem terug en krijg je je Pfand weer.

Ik vroeg hen of ze iets wilden hebben uit Heidelberg, een kerstkop misschien? Maar dat hadden ze al gevraagd aan de crazy 8, de groep vriendinnen die gierend door het leven gaan tot grote wanhoop van 1 van mijn andere gasten die zich duidelijk merkbaar ergert aan de giechelkipen. Hiss loss.

Na Heidelberg hadden we Horce Race in de lounge. We probeerden 4 paarden (de grote schaakstukken) aan te kleden en het 5de paard was een kerstman.
Paard 1 was Bill, een Amerikaanse toerist, paard 2 was Helmut, een Duitse jodelkampioen, Paard 3 was Lola, the showgirl met rode lippen, een oranje boa, zonnebril en zwarte krullen, en de 4de zag er een beetje vreemd uit. Jutta had er een blonde jommekespruik opgegooid en een stropdas rond de nek geknoopt.
Ik zei dat hij sprekend op Donald Trump leek en plakte er nog een paar dollarbiljetten op.
Ze vonden het geweldig !!!

De kerstman won de eerste race, Helmut de Duitser race 2 en eindelijk won The Donald, net voor iedereen riep: "You´re fired!!!"

1 opmerking:

Dutch Yeti zei

Zo, klein loeder, of ik al een kaal kruintje heb ?? Nee, geen kaal kruintje en mijn geheugen werkt nog uitstekend in tegenstelling met de op leeftijd zijnde schrijfster van dit blog !!
Of ik al een kaal kruintje heb, hoe durf je !!
Leuk verhaal overigens, liefs.