vrijdag 6 april 2012

Parijs is Zot van A

Enkele maanden geleden had ik een dagtripje Parijs gepland.
Dat doen we wel vaker. Met de Thalys sta je op een goeie 2 uur in hartje Parijs, Gare du Nord, en er zijn regelmatig promoties. Voor max 70euro pp rijden wij op en neer.

Nu viel het eerstvolgende dagreisje Parijs samen met mijn tweede dag als officiële Stadsfacebooker. Beetje moeilijk om mijn liefde voor A te delen wanneer ik in een andere prachtstad zat.
Ik had een paar "Zot van A" stickers meegenomen, misschien kon ik daar wat mee.

Eens aangekomen volgden we onze neus richting Montmartre, 10 minuutjes wandelen van het station, en zo stonden we ineens midden op de Place d'Anvers.


Een perfecte plek om een eerste sticker te plakken. Ziet er toch veel beter uit zo nietwaar?


De admins van de Facebookpagina hebben er nadien zelfs mijn profielfoto van gemaakt ;)


Het was een zalige dag en we wandelden van terrasje naar terrasje, ondertussen genietend van de stad. De Sacre Coeur stond te blinken op de heuvel en de toeristen dromden door de straten.





Bij een indrukwekkend huis stond een gids met een groep Engelstalige toeristen. Ik moest even luisteren wat hij stond te vertellen.
Het was het huis waar Dalida 20 jaar had gewoond, en ook was overleden, 25 jaar geleden al.
Om de hoek is het Cimetière Montmartre, waar ze begraven ligt, en haar graf is één van de mooiste op het kerkhof. We gingen even een kijkje nemen.

Rondwandelend, af en toe verpozend op een zonnig terrasje, babbelend met de mensen op straat, kreeg ik ineens een idee.

Ik wist hoe ik mijn Facebookambasadeurschap voor Antwerpen vorm kon geven in Parijs.
En het resultaat zie je in onderstaand filmpje:

Geen opmerkingen: