zondag 1 april 2012

Stadsfacebooker

Ik hou van mijn stad.
Toen ik dan ook de oproep zag: "Word jij Stadsfacebooker? Vanaf 2 april krijgt Antwerpen een stadsfacebooker. Een trotse Antwerpenaar krijgt 2 weken de sleutel tot de Zot van A pagina op Facebook en mag laten zien hoe zot hij of zij is van A."

aarzelde ik geen seconde en vulde het oneline formulier in.
Na de stadsdichter en de stadsbouwmeester is het tijd voor een stadsfacebooker.
Dit is echt op mijn lijf geschreven.

Donderdagavond laat las ik het e-mailbericht dat ik weerhouden was als allereerste Stadsfacebooker. Oooh geweldig!!!! Nouja, ik had geen idee van wat me te wachten stond, maar leuk zou het wel worden. Het internet stond snel vol en mijn Facebookpagina ontplofte bijna.



Vrijdag ging ik een hele dag met een groepje uit Limburg op stap en loodste ze vanaf 10h s'morgens door de diamantwijk. Tegen 17h stond mijn gsm roodgloeiend.
ATV wilde nog een interview voor hun nieuws van 18h, dat werd krap.
Ze hadden al een montage gemaakt van Facebook beelden, en hadden enkel nog een kort interview met mij nodig om erin te verwerken.

Ik zat op mijn vaste stek, La Douce, wijnbarretje naast de kathedraal, en ATV stuurde er een cameraploeg naar toe.
Het resultaat mag gezien worden:


10 minuten later belde een journalist van GVA voor een interview en ja hoor, ook die liet ik naar La Douce komen. We hebben nog even op een fotograaf gewacht, maar die hebben we bij La Douce niet meer gezien, niet erg, zei de journalist, ze hadden archiefbeelden van me.

Toen ik een paar uur later met mijn vriendin Inge lekker zat te dineren bij restaurant Bella, viel er alsnog een fotograaf binnen. Hadden ze nu toch maar een archiefbeeld gebruikt, de foto is afschuwelijk, het artikel is gelukkig OK ;)

en we hadden veel bekijks in het restaurant ...

De Zot van A pagina telt nu bijna 9.600 volgers.

Ik ben erg benieuwd wat het gaat geven over 2 weken. Hopelijk zijn het er dan een hoop meer!!!!!!

Morgen beginnen we eraan.

Geen opmerkingen: