zondag 29 maart 2020

Wat ik mis - Coronamijmeringen


  1. Mijn vroeg koffietje op het terras van Den Engel wanneer ik op een groepje wacht dat een stadswandeling bij me heeft gereserveerd.
  2. De gezellige korte babbeltjes met de medewerkers van de infobalie Visit Antwerpen.
  3. Het gezwaai van de winkeliers die ik dagelijks passeer op weg naar de Grote Markt.
  4. De wandelingetjes met mijn man om ergens iets te gaan eten, drinken, snoepen, ...
  5. Een uurtje vóór mijn geplande rondleiding in de Zoo al naar binnen gaan en genieten van de rust, planten, bloemen en vooral dieren, zo in mijn eentje.
  6. Onverwacht binnenvallen bij het Plantin Moretus museum om mijn vader die daar drukdemonstraties geeft mee te nemen voor een terrasje.
  7. Lekker uit gaan eten.
  8. Mijn atelier klaarzetten voor een chocoladeworkshop voor een tof groepje dat een teambuilding komt volgen.
  9. Vals meezingen met de live pianomuziek bij Thomas in Think Jazzy onder het genot van een wijntje of twee.
  10. Een zonsondergang zien vanop het dakterras van het MAS.
  11. Aperitieven op vrijdagnamiddag op het Theaterplein met 'de Bende van Ellende', ons vriendengroepje.
  12. De blik van mijn favoriete straatmuzikant wanneer ik halt hou om hem goeiendag te zeggen en een paar munten in zijn hoed gooi (die met zijn klarinet, meestal te vinden op het Conscienceplein).
  13. Het geblaas van een luide hoorn wanneer een cruiseship feestelijk wordt onthaald of vertrekt.
  14. De exotische markt op het theaterplein op zaterdag. 
  15. Een aperitivo bij Ci Piace.
  16. Een glaasje bubbels met een heerlijk gebakje van Delrey bij Salon de Thé Claude.
  17. Tussen twee stadswandelingen een frietje steken bij Max, Frituur Suikerrui of Number 1.
  18. Gaan snuisteren op de rommelmarkten van Goe Gekregen in het Stadspark of op het Theaterplein.
  19. Een concertje doen in de Roma.
  20. De mensenmassa in de Kloosterstraat op zondag.
  21. Een filmke meepikken in de Cinema op het Mechels Plein.
  22. Een lekkere soep in de Take Five minutes in Paris.
  23. Filosoferen bij St Simonne voor, tijdens of na een zondagconcert.
  24. Voor de honderdduizendste keer, maar even enthousiast, aan een groep zakenlui of toeristen het verhaal van Brabo en de reus vertellen en het gezelschap daarna een Antwerps Handje aanbieden van Bastin.
  25. Gaan brunchen.
  26. De gezichten zien van de deelnemers aan mijn chocoladewandeling wanneer we die eindigen bij the Chocolate Line in het imposante Paleis op de Meir.
  27. Een koopje doen in de Kringwinkel.
  28. Tussen allemaal Italianen zitten aan één van de 3 tafeltjes voor een lekkere lunch bij Take Out Cuore di Puglia.
  29. Zwaaien naar Maureen om 10h wanneer ze de ramen van haar Vermoeid Model nog maar eens aan het wassen is terwijl ze pas om 16h open gaat. Elke dag.
  30. Een Choufke (of twee) gaan drinken in de Duifkens met de klasgenootjes na onze avondles Italiaans op maandag en waar de garcon onze drankjes komt brengen nog voor we besteld hebben.
  31. Zwaaien naar Bruno die op het terras van het cafeetje van zijn dochter zit met een espresso.
  32. Ergens gaan ontbijten.
  33. In een cafeeke binnenvallen op de Vrijdagmarkt en er alleen maar bekenden zien.
  34. Mijn verjaardag vieren met vrienden.
  35. Een nieuw winkeltje met hebbedingen ontdekken in de binnenstad.
  36. Een oude bekende tegenkomen op de Meir, Groenplaats, Marnixplaats, Suikerrui of aan het Willemdok.
  37. Afspreken met vriendinnen om iets te gaan eten of drinken, maakt niet uit als we mekaar maar kunnen zien.
  38. Mijn klanten.
  39. De lichtjes van de Schelde.
  40. Een straatmuzikant met mobiele piano.
  41. Alle knuffels, kussen, handshakes, highfives, ... van en met vrienden.
  42. Meezingen met de buscauffeuse op bus 22.
  43. Krantje lezen op café.
  44. Int laat binnenvallen bij de Piano Bar.
  45. De woensdagmorgen koffieklatchen met de American Women's Club.
  46. Mijn leveranciers.
  47. Jorge met zijn knalgele helm en dito vestje op de fiets die me in de hoerenbuurt toeschreeuwt terwijl hij levensgevaarlijk begint te zwalpen wanneer hij enthousiast naar me zwaait "Hola signorita Carolina, che tal?"
  48. Een garnaalkroketje bij de Fish à Gogo.
  49. De bekende onbekende Antwerpenaars die ik elke dag tegenkom van restaurants, bars, musea en winkels; Elle Fleur, Peerdestal, Barbel, De Krak, het Rubenshuis, Denise van het Stadhuis, Joke van Nello, Bourla restaurant, Armen Duvel, Ilse van Elisa, Lizzie, de roepers van de Vrijdagmarkt, de verzorgers in de Zoo
  50. ...
Ik mis jullie :(


Dat het maar snel voorbij gaat, dit pandemietje ...





Geen opmerkingen: