maandag 15 januari 2007

Waarom alcohol goed voor je is ...

Tja, nu ligt er een goktent annex chinees restaurant annex gamehol, annex internetcafe net achter onze MS Harmony, wie weet wanneer ik nog eens online geraak, Dus deel 2 voor vandaag
Net onze Belgische Country presentation gehad. Ze houden ons wel bezig zeg ...

Morgen begint het serieuzere werk. We moeten elk 3 bezienswaardigheden van Wertheim voorbereiden en een stadswandeling houden. Zou ik met 2 vingers in mn neus moeten kunnen, maar ja, ondertussen zijn de verwachtingen al zo hoog gespannen, ik zou heel diep kunnen vallen.
Elke dag houden 4 tot 6 mensen een porttalk, iedere dag spreken 3 tot 6 mensen op de bus, out of the blue. Ik heb nog helemaal niks moeten doen, wordt beetje griezelig, vooral wanneer je weet dat Boris (de gitarist van gisteren) al 3 porttalks heeft moeten doen en al 2 keer op de bus heeft gesproken. We zien wel.

Christian (D) zei me net na het eten dat ik volgens hem de allerbeste van het hele schip ben, met kop en schouders boven de rest. Lief he? Ik ben benieuwd.

Wat ik wel elke keer heb, is een discovery of the day. Passagiers (je weet wel, die 60-plussers uit de US of A die normaal gezien aan boord zijn) worden aangespoord om dingen te ontdekken. Liefst iets dat minimaal 2 van de verschillende 'senses' in gang zet. Voelen, ruiken, proeven, ... Meestal is het vooral proeven, hoe komt dat toch? Hihi.

Vandaag in Rotenburg moest het proeven zijn. Die stad kent een geweldige legende. In 1631 hadden de katolieken het protestante Rotenburg bezet. Generaal Tippy stond met 60,000 voor de stadspoort en ging de stad platbranden. De bange bevolking bracht nog een zoenoffer, een kruik wijn, van 4 liter (of 1 gallon, handig voor de Amerikanen). Tippy, wat een naam, bedacht zich en zei 'Als iemand van jullie deze kruik in 1 gulp leegdrinkt, spaar ik de stad'
De bewoners overlegden en de ex-burgemeester deed een poging. Het lukte!! En de stad bleef gespaard. Elke dag om 11h stipt, en om 15h, recht over het stadhuis, gaan in de toren van het gebouw waar het event plaatsvond, 2 luiken open en worden 2 ventjes zichtbaar, een beetje zoals in de Efteling. De ene drinkt een enorme kruik leeg en de ander kijkt. Iedereen staat op het plein te kijken. Dit elke dag, al sinds 1901, Leuk verhaal.

Dus, mijn discovery of the day. In het huis van de ex-burgemeester Nusch, wat een naam, zit nu een, hoe kan het anders, drankwinkel. Ze verkopen er iets heel schattigs. Een flesje drank met echt goud erin. Ik twijfel, stap naar buiten, ging toch terug naar binnen want ze hadden er een leuke kat, Tom, en haalde mijn portemonnee boven. Ik betaalde.
Plots ging er een luide sirene af, de verkoper had een paniekerige blik in zijn ogen. Zonder iets te zeggen deed hij het licht uit en de deur op slot, en ik zat nog binnen. HUH?

Komm, zei hij (nee, dat is geen spelfout, dat is Duits) en hij wilde me mee naar opzij nemen. Ik wilde eerst weten wat er aan de hand was.
Hij wees naar een politieauto. 'Wij mogen niet op doen op zondag. Ga hier door de deur, dat is de weg naar mijn keuken en via mijn keuken laat ik u uit langs de achterdeur en de tuin. Dan is het net of u me gewoon een bezoekje bracht vandaag'
Rare jongens die Duitsers.



3 opmerkingen:

Anoniem zei

Niet dat ik absoluut de "meeste wil hebben ", maar Mama schrijft onder mijn naam. Ik zal eens kijken of ze geen andere foto heeft.
Gisteren vergeten naar de nieuwjaarsdrink van Antwerpen te gaan. Het was prachtig weer en de gratis handschoenen waren nog sneller op dan de mutsen van vorig jaar. Patrick stond te glimmen op ATV.
Fantastisch die blog, ik zit nog de slaap uit m'n ogen te wrijven. Valt mee van die verkoper, want gewoonlijk is het politieverbiod een truc van de mannetjes van Balletje/balletje, die er dan snel met je geld vandoor gaan. Flesje met goud voor je darmen. Kun je de Cloaca Van Delvoye concurrentie mee aandoen of anders ezeltje strek je. Als goed dat er al een teiltje onder je wc-bril hangt.
Wat je verhalen betreft; je weet: "Si non è vero, è ben trovato !"
15 januari 9:09

Anoniem zei

hallo, Gezellig weer nieuws van jou. Ik volg je nog altijd op de voet , direkt Wertheim weer opzoeken , ik zou de kaart van Dld. eens voor me willen zien om de reis beter voor te kunnen stellen.
Jammer dat we niet thuis zijn als je terug komt , wij zijn tot de 28e in Alkmaar. Willemien haar pc is kapot , ik hoop dat hij voor wij gaan gerepareerd is anders bel ik wel .Gister prachtig weer geweest hier , jij hebt ook niet te klagen zo op de foto's te zien .Ben benieuwd naar je verhalen , dikke x en tot de volgende MM
15 januari 8:39

Anoniem zei

Wat ik nu ni snap zie, dat is waarom die sirenes loeien, elke keer als mijn vrouwke voorbij komt !

Zeg, ne winkel waar ze goud in flessen verkopen? Ik hoop dat je geen te grote fles gekocht hebt.

Iedereen aan deze kant van de Rijn duimt heel hard voor je liefste!
Nu is het mijn beurt om er hier ook iets van te maken.

I love you very much, tot binnen een paar daagjes, XXX
14 januari 23:07