donderdag 12 april 2007

Ditjes en datjes op de voorlaatste dag

Anderhalve week en 15.000 euro later is de nachtmerrie met B. in de hoofdrol bijna voorbij. Op 2 dagen tijd hebben 3 werkmannen de volledige studio gesloopt. Alles, alles is er uit, inclusief het ongedierte. Zijn schamele bezittingen zijn ergens veilig ondergebracht; 1 zak met kleren, een paar handdoeken en 1 paar nieuwe sokken, een smerige koffiezet, een draagbare radio met CD-speler en een TV met afstandsbediening. Ik vraag me af of hij ooit naar Sien en Marja keek op VTM. Waarschijnlijk niet.

De muren in de living zijn weer mooi recht en wit (en dat is nog maar de bezetting) en het allerbelangrijkste, de geur is verdwenen. Die misselijkmakende, penetrante, weeïge, zoete geur, en nog hardnekkig op de koop toe. Ik rook hem soms 2 dagen. Maar nu dus helemaal weg. Net als de douche, wc, kranen, gootsteen, keukenkastjes, koelkast, tegels, plafond, vloer, kortom alles. Tegelijkertijd is er 3 man 2 nieuwe daken aant leggen, allemaal op hetzelfde adres. Alles klaar wanneer ik terugkom van mijn eerste cruise-je.

Ik zit nu lekker in de tuin nog eea. Voor te bereiden. Lang leve de laptop en het draadloos netwerk (van 1 van onze buren J)
Heb net gezelschap gekregen van Tapa die aant schooien is. Ik had een broodje kaas gemaakt, in de oven en Tapa is gek op kaas. Vooral warme. Broodje kaas is op, Tapa is weg. Zo gaat dat. Niets eerlijker dan een kat. Visite zou nog even blijven zitten, uit beleefdheid. Ik heb nog nooit een beleefde kat gezien.

Ondertussen ben ik bijna klaar. Documenten uitgeprint, koffertje gepakt (spullen voor 11 dagen in mijn kleine Hedgren trolley. Hij barst bijna uit zijn voegen. En er ligt nog een stapel naast. Oplader GSM, oplader camera; oplader laptop, Vodaphone wireless kaart, USB lampje, memory stick, … Ik weet niet hoe ik dat er allemaal nog in ga krijgen)
Ik heb meer electronica bij dan kleren. De tol van de vooruitgang.
Ik hoop dat ik tijd heb – en verbinding krijg – om mijn avonturen op te schrijven. En ik hoop vooral dat het avontuur meevalt.

Ik moet morgen, vrijdag de dertiende, aanwezig zijn. Die dag wordt niet betaald, maar je moet er wel zijn, aar dat mag laat. Je recupereert die dag een beetje met de laatste, dan ben je tegen 13h - 14 klaar, en wordt je voor een hele dag betaald.
Op het schip helaas geen kajuit meer vrij, ik heb ze gisteren gebeld met freecall, superuitvinding. Dan maar via internet op zoek naar een hotelkamertje. Pech. Laatste weekend paasvakantie. Hotels zitten overvol, behalve Krasnapolsky, ja daaag! En hostels willen enkel voor minimaal 3 nachten verhuren. Help, wat nu? Krasnapolsky aan 225 euro (terwijl de vergoeding 50 euro is) of een bankje in het Vondelpark?

Gelukkig is er Dewi, mijn collega PD, eveneens haar eerste trip, die me een bed aanbiedt bij haar en haar 3 jongere (half/stief) broertjes in Leiden. Kan nog gezellig worden. Vandaag belde een andere collega PD, Julie, met hetzelfde probleem. Geen plaats op het schip, hotels vol en of duur. Dit gaat nog mjn grootste zorg worden voor die cruises.
Volgend jaar lekker Antwerpen - Basel, dan is dat probleem al opgelost. Ik neem gewoon de laatste bus

Dewi en ik hebben tegen 15h afgesproken in Leiden, ze pikt me op aan het station. Ik kijk er naar uit!!

Geen opmerkingen: