zondag 22 april 2007

Where poppies grow

Vandaag was een dag vol nieuwe ervaringen. Helemaal in mijn eentje met 46 passagiers naar Flanders Fields en Ieper, waar ik nog nooit was geweest J

De ochtend heerlijk rustig begonnen met een ontbijtje op bed. Zilveren plateau, verse jus, rice krispies, broodmandje met croissants en meer van dat lekkers, yoghurtje en nog een bloemenvaasje er bovenop, I could get used to this J

Zo´n Hilton is wel in orde hoor. Douchegel, shampoo, conditioner, body lotion, 4 handdoeken, waterkoker en een selectie koffie en thee op de (grote) kamer met zicht op het Atomium.
Wisten jullie trouwens dat er een badeentje in het bad ligt. Een klein geeltje waarop staat: “www.hilton.com”. Die dobbert vanaf overmorgen in de Auwersstraat.

De ochtend dan maar aan de hospitality desk gezeten en de mensen naar Vossenplein en Sablon gestuurd, en om half 1 vertrok de bus richting Ieper.
Arjan en Dewi zouden naar de koninklijke serres in Laken gaan met geinteresseerden, dus ik in mijn uppie naar Ieper.

46 man ging er mee, op de valreep had ik Lorraine Bieberfeld er nog bij gekregen. Die was er nl. achter gekomen dat haar kleinzoon naar de serres ging, en zelf zag ze het niet zitten om met metro en bus naar Laken te rijden, nee, dan was 2 keer 2 uur op de bus met een museumbezoek, busrit en diner een stuk gemakkelijker.

Eerst naar het museum waas Simone, de gids, ons zou opwachten.
Ik eerst de bus uit, spurten naar de lakenhal, de trap op racen naar de entree om daar te horen dat Simone ons beneden stond op te wachten.

Terug naar de bus, de mensen gaan halen, er maar proberend uit te zien alsof ik hier al jaren kind aan huis was.

Het museum was zeker de moeite, het is interactief, en enorm knap opgezet. Mag wel, de Duitsers hebben het betaald. Laatste afbetaling dateert van 2004.

Dan met Simone en de bus (wat een klote chauffeur zeg, op elke vraag antwoordde hij “cha see pa” of “sa cha see pa”, wilde zijn bus niet doen “dalen” zodat de oudjes er gemakkelijker uit konden, weigerde de voetbal uit te zetten op de radio en wist niet dat er om 20h “iets” gebeurde aan de Meense poort in Ieper. Ja HALLO! Daar had ik het mee getroffen.

Kga slapen, morgen meer.

1 opmerking:

Anoniem zei

heel herkenbaar je avonturen hier en daar (alhoewel werelden apart), van de diarree bvb kan ik persoonlijk meespreken en ook van de israeli, ik heb hier ook al stoten meegemaakt met hen!!! gr, belle
April 23 12:10 AM