zaterdag 27 september 2008

Achter elke succesvolle man staat een sterke vrouw. Maar er zijn grenzen.

Meestal laat het me redelijk koud, Duitsers en wat ze zoal doen, maar bij het lezen van het berichtje over Marga Beckstein, voelde ik zelfs een vlaag van sympatie in me opwellen.

Wat is er aan de hand?
Het beroemdste evenement in Beieren is vorige week van start gegaan, het Oktoberfest.
Van heinde en verre trekt men naar Munchen (6 miljoen bezoekers!!!) om zich te goed te doen aan bier.
De opening, dit jaar op 20 september, is 1 van de highlights in de Duitse society, en wordt steeds opgeluisterd door de minister president en zijn vrouw.

Deze first lady echter, Marga Beckstein dus, weigerde de traditionele dirndl te dragen voor de opening. Het Duitse establishment staat op zijn achterste poten, vooral de vrouwenbeweging van Gunther Becksteins eigen partij is woest.
"Ze moet!!!" stampvoette de voorzitster van de Frauen Union, in haar mooiste dirndl waarschijnlijk(het mens is er gek op en heeft er verschillende).
Dirndl-Gate wordt het in plaatselijke en zelfs internationale media genoemd.

Ik kan maar 1 ding zeggen, good for you Marga. Eens je een bepaalde leeftijd voorbij bent, is zo'n dirndl echt geen zicht meer, en vanaf een bepaalde leeftijd, dan bedoel ik na je 12.

Geen enkele man zou mij ook zo gek krijgen om er als Julie Andrews in the Sound of Music bij te lopen, tenzij dan voor de remake en aan de zijde van George Clooney.

3 opmerkingen:

marijke en toon zei

de voorzitster van die Frauen Union zal haar strik ZEKER vooraan dragen , en dat komt dan door....... jawel!!!!! MM

Dutch Yeti zei

Kijk, hier ben ik het nu eens helemaal niet met jou eens. Een traditie moet je in ere houden, gewoon geen gelul maar in klederdracht. Je kunt natuurlijk ook gewoon in jeans gaan en de grote 1 liter pullen afschaffen of gewoon heel het feest afschaffen, ... waar ben je dan mee bezig?
Voorts moet mij van het hart dat je een op en top vrouw bent,
"Geen enkele man zou mij ook zo gek krijgen om er als Julie Andrews in the Sound of Music bij te lopen, tenzij dan voor de remake en aan de zijde van George Clooney." Lees je eigen zinnetje nog maar eens goed !! De inconsequentie druipt eraf.

marijke en toon zei

Je weet toch dat ze bij elke "Dirndel" gratis een paar dikke geitenwollen sokken geven.
Zorgt voor een werkelijk indrukwekkend décolleté.
Ik mag ze wel die "Maagdenburger Bollen in kant gevat.
T