zondag 28 september 2008

Blog action day - ik doe mee


Blog Action Day 2008 Poverty from Blog Action Day on Vimeo.Mooi initiatief, Blog Action Day.
Las dit op de site van Ome Rick, die het op zijn beurt ook al gepikt had :)

Schrijven of filmpjes plaatsen op internet kun je puur voor jezelf doen, maar ook voor het grotere geheel. Webloggers, podcasters en videocasters, maar ook professionele media vragen 15 oktober aandacht voor de armoede in de wereld. Tijdens deze tweede Blog Actiedag worden bloggers van over de hele wereld aangemoedigd om vanuit hun eigen perspectief hun licht te laten schijnen op dat complexe onderwerp. Ga voor meer informatie naar http://blogactionday.org/ Het doel van deze actie is om op één dag duizenden verschillende visies en meningen over armoede te laten zien, op duizenden websites en weblogs. De initiatiefnemers hopen dat hier ideeën, plannen en acties uit voortvloeien waardoor meer bewustzijn ontstaat over armoede in de wereld. Vorig jaar werd de eerste Blog Actiedag georganiseerd, waarbij het milieu centraal stond. Op die dag deden ruim 20.000 bloggers mee en werden meer dan 23.000 artikelen geschreven over het milieu. Voor de actiedag van dit jaar hebben zich inmiddels al meer dan 4.700 bloggers aangemeld, die gezamenlijk meer dan 9,5 miljoen lezers bereiken.

Ik doe mee. 15 otober is de dag dat wij terugkomen uit de US, wellicht heb ik mijn portie armoede daar weer gezien en heb ik genoeg om over te schrijven ...

2 opmerkingen:

Dutch Yeti zei

Trots op jou. Kus en knuffel.

Anoniem zei

i'm gonna make my own post about it