zondag 26 juni 2011

Antwerpenaar schrijft roman na drievoudige bypass-operatie



Vrienden Voor Het Leven’ is het spannende debuut van Kristoffel François.
Spannend was ook de aanleiding van het boek. Op 46-jarige leeftijd kreeg de auteur een hartaanval. Na zijn triple bypass schreef hij in één ruk dit pakkende verhaal.

Plot
Michael, een succesvol Antwerps advocaat, verneemt van zijn arts dat zijn dagen geteld zijn. Hij hangt z’n toga aan de haak en besluit om met z’n beste vrienden alles te halen uit de tijd die hem nog rest. Ze beleven wilde avonturen; een duizelingwekkende skiafdaling in Canada, een vulkaanuitbarsting in Ecuador, een overstroming in Antwerpen, … Geen enkel gevaar gaan ze uit de weg. Twee jaar later leeft Michael nog steeds. Een wonder? Een medische blunder? Of ontdekte hij met zijn vrienden het geheim van het eeuwige leven?

Metropool
Antwerpen, de stad waarin het boek werd geschreven speelt een prominente rol. “Antwerpen is een dankbare achtergrond voor mijn verhaal. Herkenbare plekken maken het verhaal boeiend voor Antwerpenaren maar ook voor mensen die de stad niet kennen. De stad heeft genoeg troeven om verrassend uit de hoek te komen.”

Springlevend
De auteur blaakt weer van gezondheid. “Wat de operatie me geleerd heeft is dat je moet genieten van elke dag. Voor je het weet, is het voorbij. Ik heb besloten dat ik me wil bezighouden met zaken die voor mij belangrijk zijn. Mijn gezin, vrienden, en mijn passie; schrijven. Ik voel me als herboren en ben volop bezig met deel twee!”


Titel: Vrienden voor het Leven - Auteur: Kristoffel François - Aantal pagina’s: 384 - Juni, 2011
Afwerking: Gelijmd, softcover - Afmeting: 23 x 15 cm - ISBN: 978-94-90783-26-6 -
Vaste boekenprijs: € 19,95
Vrienden voor het Leven is een uitgave van Reality Bites Publishing bv.
Verkoopadressen op de site

Van uw wijkcorrespondente Carolien Krijnen voor GVA.be

Geen opmerkingen: