woensdag 1 juni 2011

Sweet Carolien



I am I said, Be, Beautiful Noise, Forever in Blue Jeans, … wie kent ze niet, onsterfelijke nummers van Neil Diamond.
Vanmorgen viel mijn oog op een klein berichtje op de website van Gazet Van Antwerpen, Neil Diamond werd verwacht op het Antwerpse Stadhuis, “wat leuk” dacht ik.

‘Toevallig’ bevond ik me tegen 13h op de Grote Markt en herkende een aantal mensen van het welkomstcomité. Een kwartiertje later stond ik op het balkon (dank u Ronald :) en zag een geblindeerde Mercedes coupé de Grote Markt oprijden, daar was hij dan!
Hij kwam binnen en ik greep mijn kans. “Hi, I am Caroline. Thank you so much for that beautiful song you wrote me.” “So glad I finally meet you” antwoordde hij en greep mijn hand, “although I bet that song is older than you are.”

Hij werd uitgebreid in de bloemetjes gezet door Warre Borgmans die zijn lof bezong en maar bleef herhalen hoe lang Neil Diamond al bezig was en aan de top stond.

“I hope I'll make it through this speech” zei de zanger grappenmakend, en ging er zelfs bij zitten. Daarna sprak Schepen van Campenhout nog een woordje. Van hem leerde ik dat er een connectie bestaat tussen Neil Diamond en onze stad Antwerpen. Zo is Neil van Pools-Russische afkomst en zijn grootouders hebben decennia geleden de grote oversteek gemaakt naar Amerika, op de Red Star Line, vertrekkend van … Antwerpen.
“If they had never left, I might have been one of you” zei Neil.

Maar ik ben toch blij dat ze die stap gezet hebben, of hij had misschien nooit dat mooie liedje voor mij geschreven.


Het bezoek was kort maar krachtig. Neil Diamond kreeg geschenkjes, een diamant natuurlijk, mocht iets in het grote boek van de stad schrijven, en werd uitgebreid geïnterviewd door ATV en GVA.

Hij poseerde nog even gedwee voor foto’s met enkele bevoorrechte aanwezigen en zette handtekeningen op (oude) LP’s. Zeer tot ongenoegen van zijn bodyguard die hem bleef aanmanen om te vertrekken want “the band was waiting for rehearsals”

Ik stond daar met mijn cameraatje maar geraakte niet meer bij hem in de buurt tot hij me in de mot kreeg en tegen zijn bodyguard zei: “One last picture, with Caroline”.


Uw wijkreporter Carolien Krijnen voor gva.be

1 opmerking:

marijke en toon zei

Twee stukjes achter elkaar met hetzelfde onderwerp;
"straffe madam'