zondag 6 mei 2007

Pipi kaka berichtje

Ik zal nooit meer een Tena Lady zien zonder aan Dewi te denken.

"Ik pis nog liever in mijn broek dan rond te lopen met zo´n dikke Tena lady die te zien is door mijn broek als ik later oud ben" zei ze.
En inderdaad, het lijkt allemaal of ze met nachtmaandverband rond lopen. Geen gezicht.

Sommige mensen worden heel gracieus oud, anderen een stuk minder. Pak nu Velma Tiffany. Ze wordt vandaag 81, geboren in 1926, net als Marilyn. Nou, Marilyn zou er waarschijnlijk zo niet uitgezien hebben vandaag al zul je me dat hardop niet horen zeggen tegen de fans die ik in Augustus ga zien.
Een schattig vrouwtje, prachtig gekleed (en dat voor een Amerikaanse). Kranig, zomaar op der eentje de grote stad Amsterdam in, en met pretlichtjes in haar ogen.
Dan heb je Beverly, dik, oud en uitgeblust op haar 63, luid zuchtend opstaand uit haar stoel in het restaurant en moeizaam lopend naar het buffet "Let´s see whether there is someting worth digesting today"
Die wordt vrolijk oud. Zo bekeek ze me onlangs alsof ze iets heel erg smerigs had gegeten en zei "My husband really likes you?" Het vraagteken duidelijk hoorbaar aan het einde van de zin. "Oh but I love you too honey" zei ik.

Wij hebben ook al een paar patiënten gehad. Een lieve man die met zijn dochter reist viel op zijn gezicht in Volendam. Open wang, open schouder maar blijven lachen en tegen iedereen zeggen dat zijn dochter hem altijd slaat. Of Carolyn en Norman Dewolfe, het enige koppel dat een koffer kwijt was geraakt, een dag later afgeleverd in Enkhuizen. Niettegenstaande bleven ze constant lachen, ook toen Norman in zijn enige shirt op de kasseien viel en daar een gezwollen arm aan overhield.

Dan hebben we nog een knap vrouwtje, zou een (ouder) zusje kunnen zijn van Olivia Newton John die ons constant komt vertellen welke kleur de urine van haar man vandaag weer heeft. Op een gegeven moment kon hij niet meer van de pijn en wilden ze meteen naar een ziekenhuis, tot ze hoorden dat de taxi er naar toe wel eens 25 euro kon kosten. De pijn was ineens minder. Na een dag later toch maar te zijn gegaan, arme Anita heeft tot 23h30 op de rontgenfoto´s zitten wachten, bleken het nierstenen te zijn. Lekker verder reizen, met pijnstillers en spierverslappers zodat de steentjes er misschien uit komen. Heeft er iemand nog een Tena lady?

De leukste was Joanna. Ze is met het andere stel mee naar het ziekenhuis gegaan want ze dacht dat ze dood ging. Ze was een week of 3 geleden zwaar gevallen en was naar de dokter geweest. Hij had haar verzekerd dat ze kon reizen, mits ze het rustig deed en haar pillen bleef slikken. Nu was haar "number two" zwart en ze wilde dringend naar de dokter want ze vreesde het ergste.

Ze kwam een uur of 2 later terug, stralend. Alles OK. Ze nam al die tijd ijzerpillen en had haar dokter niet geloofd die haar had gezegd dat "black poop" een normaal bijverschijnsel was.

What´s next?

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Alles weer gelezen en een restaurantje in Bhaktapur is misschien minder stressvol. Het lijkt wel of je verpleegster bent geworden. Ik zit deze reactie te schrijven om 3:35 nadat ik mijn eigen blog heb bijgewerkt. Jij je motoren en geen airco, ik de straathonden en de muggen. What the Fu..., Live is beautiful.
Volhouden meis, ik lees

Anoniem zei

Aapje schrijft beter en beter :)))
Tis alsof ik er zelf bij ben, heel leuke verhalen over mensen, en nog om te lachen ook. Jij kan je publiek nogal eens boeien hoor.
Beetje pipi-kaka humor gaat er altijd in haha.
Dikke dikke knuffel en blijven schrijven hoor!
Toffie
May 06 9:02 PM