woensdag 9 mei 2007

Please dont put wet animals in your microwave

Onze laatste dag op het schip. Morgen eindelijk in een echt bed, een echt bad, in een kamer waar ik beide armen kan uitstrekken zonder beide muren te raken. En room service!!!

Vandaag zitten we in Antwerpen en hebben we een vrije middag. Nou ja, vrij ... Dewi en ik zitten aan de hospitality desk maar om de haverklap komt er wel iemand iets vragen of zeggen. Zoals Celia net, New Yorkse, 85, getrouwd met Herbert, een kopie van Statler en Waldorf uit de Muppet Show. Ze is erg lief tegen me, maar heel erg “high maintenance”, legt een paar keer per dag beslag op me, en ik weet nooit van tevoren hoe haar pet staat. Net kwam ze naar de desk, en keek niet happy.
“You didn’t warn me about pickpockets. This young girl took my wallet and I didn’t know.”

Ok, er zat maar 20 dollar in maar het blijft schrikken. En het dan in mijn schoenen schuiven van “you should have told me my wallet could be stolen if I carry it in an open purse and look like an obvious tourist with lots of cash” Duh!! En ze komt dan nog wel uit New York.
Zo zijn er nog van die grapjes. Please do not tilt a 500 pound heavy Coca Cola machine en please do not dry your cat in the oven.

Gisteren was een hele leuke dag alhoewel hij zich bijzonder slecht aankondigde. Regen, regen, regen.
Gezellige boel in Kinderdijk. De natste en winderigste plek in Nederland. Een paar moedigen sloten zich bij me aan en worstelden zich langs de promenade, zo mooi in de zon 3 weken geleden, en zo ellendig nu. Wat normaal een prettige wandeling is van 20 minuten duurde er nu 5. Het bezoek van de molen nog geen 4 en toen moesten we 35 minuten op het bootje wachten.

Na de lunch vertrokken we voor een optional tour naar Delft en naar Gouda. We hadden 80 inschrijvingen dus slechts 2 bussen, Anita en ik zouden gaan en de blauwe mensen van Dewi delen.
We vertrokken in de gietende regen. Ik had een vrolijke buschauffeur. Ik begon met de gebruikelijke grapjes. Tip: hoe onderscheid je echt Delfts blauw van namaak? Als er achteraan “made in China” op staat is het net echt. Ik vertelde over de origine van Delfts blauw, dat de Hollanders gewoon het Chinees beschilderde porselein namakten dus alle Delfts blauw was eigenlijk een kopie. Gelach. Een stem uit de verte :”Are you saying it´s all fake?” Mijn antwoord: “Are you from the blue group?” Hilarities. Die kenden mijn soort humor nog niet. Andy en Beverly – een koppeltje die me op dag 2 al een Marilyn Monroe cadeautje gaven dat ze in een winkel hadden zien liggen J - gierden het uit “We love your humor!!”

In de bus maakte ik reclame voor de Nieuwe Kerk waarin Willem Van Oranje ligt begraven (het water viel met bakken uit de lucht dus wat meer kon je doen) maar de kerk bleek dicht L
Pech.

Dan Gouda, ook snertweer. Gelukkig bleef de stemming erin met de nodige grappen en grollen. Ik denk dt ik dringend een carrière moet zoeken als stand up comedian.

Geen opmerkingen: