zondag 13 april 2008

Cruising ...

Enkhuizen lag er weer prachtig bij. De zon scheen, de straatjes zijn kraaknet, de mensen vriendelijk en er bloeiden zowaar enkele tulpen in het wild.

Dit is dag 2. op zaterdag scheepten er 106 passagiers in op de MS Harmony.
Dit programma is kort en krachtig, hele drukke agenda op die 11 dagen, en nog maar net bekomen van hun jetlag, hadden we al het officiele Captains Welcome Dinner.
Ik zat aan het uiteinde van de tafel, naast Arjan met over me Gloria en Bert Schmidt uit Washington State. Verderweg in Amerika kun je niet gaan zitten, het ligt helemaal links boven.
Bert was geen groot communicator, tot hij hoorde dat ik uit Belgie kwam. Hij was gek op een dorpje in de Ardennen, ik heb het hem 4 keer laten zeggen en 2 keer laten spellen, maar kon er niets van maken.

Ik stelde mijn standaard vraag (om het gesprek gaande te houden), "How long have you known eachother and how did you meet?"
Hij begon te vertellen. Hij had in Koreaanse oorlog gevochten en na zijn terugkeer heeft een vriend hem aan Gloria gekoppeld.
Ik zag hem terugdenken aan de oorlog en hij kreeg tranen inzijn ogen.
"You know, I probably would have become an alcoholic if I hadn´t met her" zei hij.
Zijn vrouw antwoordde gevat, "Honey, you are an alcoholic."

Jaja, je maakt wat mee.

Geen opmerkingen: