zaterdag 26 april 2008

Nieuwe Amerikaantjes

Maar niet voor mij.

Normaal gezien zou ik nu, vrijdagochtend, op de luchthaven van Zaventem moeten staan om de nieuwe lichting passagiers richting hotel te zenden, maar er is een kink in de kabel gekomen.

Toen ik dinsdag thuis kwam, downloadde ik alle data voor de volgende cruise en keek naar timings en aantallen.
Ik had zowel de base tour, van 26/4 tot en met 4/5 van Antwerpen naar Amsterdam als de post tour in Amsterdam tot 9/5.
Ik zag op de lijst dat ik op de post tour maar 23 passagiers had, een groot verschil met de 45 op de pre tour die een collega zou doen.
Dat was wel erg weinig, zeker omdat een groot deel van ons salaris bepaald wordt door de tips, die je krijgt per persoon.
Ik stuurde een mailtje naar Grand Circle met de vraag, vraag, of ze voor die post dagen mijn salaris een beetje wilden opkrikken om het lage passagier aantal te compenseren.

De volgende ochtend kreeg ik telefoon van kantoor. "We decided to take you off the tour" omdat ze mijn mail niet geapprecieerd hadden.
Tja, wat doe je dan. Ik stel een vraag, en in plaats van me te antwoorden, gooien ze me eruit? Arjan raadde me aan me te verontschuldigen en de cruise terug te vragen, hij zou ook naar kantoor bellen. Het was stom van me, zei hij, net nu omdat de firma een overschot heeft aan Program Directors.
Ik dacht even na.
Eigenlijk vond ik het zo slecht nog niet om thuis te blijven. Zo'n cruise gaat niet in je kouwe kleren zitten, en ik had al eerder gezegd dat ik minstens een week vrij wil tussen 2 tours, eigenlijk liever 2.
Ik laat me niet behandelen als een nummer, en wanneer mijn werkgever niet met me in dialoog gaat, maar liever eenzijdig beslissingen neemt, zonder grondige reden, wil ik daar dan nog wel voor werken?

Ik liet het even bezinken, en belde terug.
Nico zou deze cruise gaan doen in mijn plaats, ik wilde hem nu ook niet meer terug, en of ik alsjeblieft mijn beschikbaarheid wilde doormailen zodat ze me later in het seizoen een nieuwe tour konden geven.

We'll wait and see.
Ondertussen geniet ik van de vrije tijd die ik plots heb gekregen en kan ik vanmiddag naar Judy die een baby'tje heeft gekregen en gaan we vanavond lekker gezellig op stap met vrienden.
Dat was ook erg lang geleden.

Geen opmerkingen: