woensdag 16 april 2008

Over Girl power, Bontekat en Playgirl

De Keukenhof was een hit. Zonnetje scheen, de bloemen stonden bijna op hun mooist, een perfecte dag.
Vanmorgen vroeg aangekomen in Rotterdam. Ik had de avond ervoor de porttalk (kwartiertje net voor het eten waarin je de volgende dag uit de doeken doet) en Arjan had me aangeraden om de city walk in Rotterdam niet echt te promoten, zo een mooie stad is het niet.
Ik begon met te zeggen "The city is called Rotterdam. Need I say more?" Hilariteit.

En toch stonden er weer 90 mensen voor ons klaar de volgende ochtend om 9h. Wij Rotterdam in. Het viel best mee.
Om 12h30 vertrokken we dan naar de Keukenhof. Iedereen ging mee, 3 volle bussen, en we waren niet alleen. Meer dan 800.000 bezoekers per jaar, en dat op slechts 8 weken.
Ik heb 1 man in mijn groep, Gil, met een vriendin, Dot, en hij kan echt niet goed lopen. Hij is groot, dik, loopt moelijk met een wandelstok, maar is erg trots en wil niet van zijn handicap weten. Toch had ik een elektrische scooter voor hem besteld voor de Keukenhof, en zei het hem pas op het laatste moment. Ik zag hem wijfelend kijken, maar hij kon niet meer terug.
Wel 10 mensen kwamen me afzonderlijk van elkaar zeggen hoe Gil genoot van zijn bezoekje aande Keukehof, en ook Dot was helemaal inde wolken. Hij had nog nooit eerder zo een ding zillen gebruiken, maar er was een wereld voor hem open gegaan. Ik was zijn grote held van de dag. En het park was prachtig. De tulpen stonden bijna allemaal in bloei, en weer met hun mooie namen. Girl Power, Roodkapje, Playgirl, ...

Iedereen na 3,5 uur tulpenkijken weer de bus op. Voor de reis terug hadden we een klein kwisje in elkaar gestoken. Om te kijken wat er allemaal was blijven hangen van onze verhalen van de afgelopen dagen, multiple choice wel. Sommige waren gemakkelijk:
1. What is the population of the Netherlands?
a. 12 million
b. 16 million
c. 18 million
Andere grappig.
2. On which date do the Dutch celebrate their national holiday and what is the occasion?
a. March 30th, Liberation Day
b. April 30th, Queens Birthday
c. July 30th, National Cheese Day

De leukste vond ik:
7. What was the name of the captain whose ship was being sailed by the cabin boys of Hoorn?
a. Bontekat
b. Bontekoe
c. Bontekraai
En dan vooral omdat de helft Bontekat antwoordde en een stuk of 4 zelfs Bontekraai.

Twee van mijn mensen hadden alle 10 goed, eentje had er maar 4 correct beantwoord. Het was duidelijk wie er niet goed oplette tijdens de busnarrations ;)

3 opmerkingen:

marijke en toon zei

het blijft iedere keer weer prachtig als je foto,s van de Keukenhof ziet . De laatste viel zeeeeer in de smaak .

XX Marijke

marijke en toon zei

Toch eentje die zijn "electric Chair " kon apreciƫren

T.

Anoniem zei

amaaaai wat een mooi bloempje tussen de tulleppe !

toffie