vrijdag 10 oktober 2008

First The Donald, then Shop till you drop


Ik besloot mee te doen met dat pokertornooi, why not? Had al een paar keer gespeeld met Karl, Cois, Bert, … dus wilde me ook wel eens meten met de groten.
We hadden al een Golden Trump One Card gekregen bij de registraie de dag ervoor, en waren flink op tijd omdat de plaatsen beperkt waren.
Groot was de teleurstelling toen bleek dat er maar 4 spelers waren. Nouja, de eerste 3 zitten in het geld, dus de kans dat we alletwee geld zouden verliezen was hierbij nihil maar toch ..

Uiteindelijk met 7 man aan tafel, bon, 6 en een vrouw, ikke.
Steve, Jay, Nick, Rudiger, en dikke man met en baard wiens naam ik kwijt ben, Kristoffel en ik.
We begonnen met elk 12,500 chips, de blinds waren 25 en 50, maar liepen al snel op tot 200, 400.
Ik kreeg er dorst van en bestelde een watertje. Het was een flesje Trump Ice Water met een foto van The Donald erop. Grappig. Was een opdracht geweest in “The Apprentice” en blijkbaar een goed geslaagde.

Na een dik uur was de eerste speler al zijn chips kwijt, oef, niet ik.
Het was best euk. We grapten wat, behalve de Duitser aan tafel natuurlijk, die was bloedserieus op het onaangename af en speelde misschien 1 handje op 15, telkens voor een paar 1000 chips. De anderen klikten meteen op “fold” wanneer hij “in the game” was en hij kreeg een aaridg aantal chips. Ook een taktiek.
Toen de Duitser op dik 30.000 chips was was mijn virueel stapeltje flink aan het slinken, mijn handkaarten waren nooit goed, als ik eens wat probeerde, viel het tegen, ik had een straat en mijn enige opponent trekt zijn flush op de laatste keer, aas – boer van klaver, all in, 82% kans tegen de andere enige opponent en op de laatste kaart trekt die zijn tweede dame, game over.

Kristoffel speelde nog dik anderhalf uur verder en eindigde tweede, JIHA!, 30% van alle inzetten, leuke dag voor hem.

Ik besloot om in plats van geld weg te gokken, er iets vor inde plaats te krijgen, en ging shoppen.

Atlantic City heeft een shoppingzone met meer dan 100 Outlet Stores, “The Walk”.
GAP, Banana Republic, Kenneth Cole, … noem maar op.
Persoonlijk ben ik nogal een Cole fan en heb me er compleet laten gaan.
Hoe meer je kocht, hoe meer korting trouwens, dus waarom niet.
Ook vond ik een Coach Factory Store, Coach zijn de meest geweldige handtassen van de hele wereld.
De inbreker die vorige zomer bij ons heeft toegeslagen had mijn zwarte Coach meegenomen, vond ik nog bijna het ergste van heel de inbraak maar gelukkig kon ik hem nu vervangen.
Omdat ik niet kon kiezen tussen de zwarte en de rode, nam ik ze allebei. I can’t wait to show them off!!!



We aan een hapje eten, en vaavond laat gaan we naar een show “The Ratpack is Back”.

3 opmerkingen:

marijke en toon zei

Dat was me het dagje wel . Mijn idee trouwens , shoppen ipv misschien iets winnen , dat hebben jullie goed verdeeld .
Leuke foto,s weer .

\ben zeer benieuwd naar ,, The Rat Pack , in ieder geval is de muziek al gewelig.
Keep em swinging girl.

Daaaag xx MM

Dutch Yeti zei

Ik moet elke keer weer lachen om de redenatie. "Ik hebgeld verdiend met shoppen want ik heb korting gekregen" Ik ken weinig mannen die dat snappen. Geniet er maar lekker van. Als Kristoffel 2de was, wie was dan de winnaar, toch niet die duitser he?

marijke en toon zei

Ik heb regelmatig een flush in mijn handen. Die knop staat hier gewoon op het toilet.
Stoppen,is en blijft een grote kunst.
T