dinsdag 14 april 2009

Als de lente komt ...

Daar gaan we weer.
Het vrolijkste seizoen van het jaar.
De mensen lachen meer, zeggen vriendelijk goeiendag, komen graag buiten, overal zie je kleur en licht en spelende kinderen, en hopen mensen op terrasjes die vaak net iets teveel vlees laten zien. Voorbijgangers laten het zich graag welgevallen en kijken gretig rond, jaja, en ook Brabo spuit weer enthousiast.
Daar kwam toch 2 man bij kijken. De tweede zag ik pas na enkele ogenblikken, die kwam vanuit een diep gat op de Grote Markt, met een vaste ladder. Ik wierp een blik, het was meters diep!!

"Amai, zedde gij doar da kroantje gon opedroaien?" vroeg ik.
"Nieje", antwoordde hij, en trok zijn linkerschouder op terwijl hij met zijn hoofd richting Stadhuis knikte "Da doeng zoept Schoen Verdiep, ze daauwen doar oep eun knopke en dan begint em te spoaiten"

Met drommen schuifelen de toeristjes weer door de stad, en ook de cruiseschepen meren massaal aan bij het Steen.

Morgen start mijn "Belgium and Holland in Springtime" cruise
Koffer gepakt, documenten op mijn USB stickje, kmoet er nog even inkomen en dan is het ...

SHOWTIME!!!

1 opmerking:

marijke en toon zei

Om dan maar gelijk in Scheepstermen over te schakelen , wij wensen jouen je bemanning - behouden vaart- .
MM