donderdag 23 april 2009

Dubbel feest

De volgende dag was inderdaad beter. Het begon met prachtig weer,blauwe hemel, veel zon, een perfecte dag voor het Keukenhof.
Eens onze passagiers op pad gestuurd, schoten wij wat plaatjes en gingen elk onze eigen weg.

Keukenhof viert dubbel feest dit jaar. Enerzijds bestaat de grootste bloementuin ter wereld 60 jaar, eerste tentoonstelling was in 1949, en ten tweede viert Nederland dit jaar de 600ste verjaardag van het feit dat Henry Hudson neerstreek in Manhattan en het plekje de naam New Amsterdam gaf. Allemaal leuke verwijzingen naar New York zoals de welkomtekst “I ‘tulp’ NY”



We hadden afgesproken bij de poffertjestent waar wij altijd een gratis portie poffertjes kregen op vertoon van onze Grand Circle badge, en ze hadden er internet.

Ik zette mijn computer alvast aan, bestelde, en kreeg … de rekening.
Jammer. Maar voor een portie poffertjes liet ik me niet kennen. Ik vond verschillende berichten in de pers over Glenn, gelukkig was hij stabiel maar ze hielden hem nog in een coma. Hopelijk komt het snel weer goed met hem.

Nico en Johan kwamen met hun portie Рgratis !- poffertjes bij mij zitten,en toen realiseerde de caissi̬re zich haar vergissing.
Ze vroeg of ik nog een portie poffertjes wilde, dat was wat teveel van het goede, maar het glaasje wijn sloeg ik niet af.

Op de Keukenhof!!

Geen opmerkingen: