donderdag 17 juli 2008

Pupsegal

Gisteren was het mijn porttalk, over Wertheim. Klein gat, niet teveel te beleven, hoe ging ik daar in godsnaam een kwartier over kunnen vullen.
In Wurzburg had ik in een winkeltje een heel schattig postkaartje gezien, “Wenn wir zusammen sind ist Alles andere Pupsegal”. Ze hadden ook een grote plastic tas met de spreuk erop en ik besloot het te gebruiken voor de porttalk. Ze vonden het super.
En als je nu een vraag stelt aan 1 van de passagiers, is de kans groot dat je als antwoord “Pupsegal” krijgt, grappig.


Het hoogtepunt van de anders erg rustige dag was het optreden van Magic Murelli, een goochelaar.
Erg stomme trukjes, maar hij bracht het op een heel grappige manier. Zoals zijn act rond mind reading. Hij zette een passagier een stom mutsje op met een antenne die naar hem gericht was en stelde haar een vraag. Hij zou het antwoord opschrijven en daarna vergelijken met haar antwoord.
Vraag: “In what year was your husband born” Antwoord “Which husband?” Hihi.
De grootste grap kwam nog, ze wist het niet en moest het hem vragen.
Daarna vroeg hij aan de husband “What is your wife’s birthday, month and day” Hij moest het ook vragen, hilarisch.
Hij deed ook een paar ballonkunstjes en tegen het einde van de avond liepen er 2 rond met een ballonnenkroon, 1 met een klein blauw ballonhondje, en 1 met een hele grote witte onderbroek rond zijn middel.

1 opmerking:

marijke en toon zei

waarom schoot de naam Toon Hermans ineens in mijn gedachte ?? Ja , die deed ook eens zo,n schlemielige googelaar na . Als dit het entertainement van mijn nabije toekomst wordt dan wil ik tegen die tijd ook alles Pupsegal vinden . Marijke