woensdag 20 juni 2007

Always Marilyn

Ondertussen een weekje thuis, tijd vliegt. Nog steeds niet door al mijn papieren heen, en al veel gewerkt ook.

Stilaan beginnen voor te bereiden voor de volgende reis. Nee, geen cruise alhoewel ik gisteren een mailtje kreeg van Grand Circle dat ik vanaf 3 juli weer kon gaan cruisen, maar daar heb ik even voor bedankt. Trop is teveel.

Nee, ik bedoel de reis naar Amerika, Los Angeles, Hollywood!!!!
Vanmorgen een heel leuk mailtje gehad. 1 van mijn passagiers op de laatste cruise, Judy Holler, heeft een schoondochter in LA. Het meisje is daar de Vice President Media relations Hollywood Walk of Fame, de rechterhand dus van Johnny Grant, de Honorary Mayor of Hollywood.
Hier moet ik toch even een anekdote kwijt van 5 jaar geleden.

In augustus 2002 zat ik een weekje in Hollywood om - samen met de fans - Marilyn Monroe te herdenken die toen 40 jaar overleden was. Ik deelde een kamer met Dawn, Barbara en Caroldarling in het beroemde Hollywood Roosevelt Hotel op de Hollywood Boulevard, recht tegenover Graumans Chinese theater, de plek waar vele sterren hun handen in het cement drukten.

Ik was elke ochtend vroeg wakker (uurtje of 5) en om de meisjes niet wakker te maken, kleedde ik me snel aan en ging met een kopje koffie en mijn dagboek bij het zwembad zitten.
Die ene ochtend stapte ik in de lift, en er stond een schattig klein oud manneke in, hij leek een beetje op Mickey Rooney, ik dacht eerst zelfs dat hij het was.
Hij was in een goede bui, kletste er op los, met pretoogjes, en eens op de begane grond, ging hij linksaf richting restaurant, en ik rechtsaf richting pool.

"Hey", riep hij me ineens na "Would you care for some breakfast?" Dat liet ik me geen 2 keer zeggen. De ober bracht ons naar een mooi gedekt tafeltje waarboven een koperen plaatje hing. "Mayor's Table" stond erop, en toen viel mijne frank.

Ik was zomaar aan het ontbijten met Johnny Grant. Het was een super ervaring, hij babbelde honderuit, over Marilyn ook natuurlijk, hij reed vaak rond met haar want had toen zelf geen rijbewijs. Hij is de man die de steeren onthuld op de Hollywood Walk of Fame en kon vertellen als de beste.
Na een heerlijk ontbijt (Johnny woont trouwens in het Roosevelt Hotel) vroeg hij mijn adres want wilde me een cadeautje opsturen. En inderdaad, een paar weken nadat ik thuis kwam, bezorgde de postbode een grote koker met daarin een Marilyn poster, limited edition.

Op de cruise een paar weken terug was ik dus aan het kletsen met Judy die me vertelde dat haar schoondochter met Johnny Grant werkt en ik vertelde haar mijn verhaal, "Breakfast with Johnny".
Judy stuurde het meteen door naar Ana en vanmorgen kreeg ik deze mail:

Hi again,
Here's Ana's reply to the email I sent her about meeting you.
I hope either Ana or Johnny will write to you.

Keep us posted!
Judy

---------- Forwarded message ----------
From: "Martinez-Holler, Ana"
To: "Judy Holler"
Date: Tue, 19 Jun 2007 09:44:01 -0700
Subject: RE: Another email from Carolien

Johnny got a kick out of this story. He did recall the incident.

Take care Jude!!
_______________________

Ana Martinez-Holler
Vice President, Media Relations
Hollywood Walk of Fame

7018 Hollywood Blvd.
Hollywood, CA 90028
www.hollywoodchamber.net

3 opmerkingen:

Dutch Yeti zei

Leuk verhaal. Ga nog maar eens met hem ontbijten, je weet waar hij woont.
Veel plezier in the states.

marijke en toon zei

Ja je hebt me dat verhaal al eens verteld . Dat van die poster wist ik niet meer .
It's a small world after all , hé dat liedje zit nou zeker weer in je hoofd.
Rick heeft gelijk , ga er nog eens mee ontbijten !! Hoe oud is die man eigenlijk !! Geweldig zeg .Naar mijn gevoel liggen die 2 steden niet zo ver van elkaar , maar op mijn aardrijkskunde zit wat sleet én ben nog nooit in de u.s. geweest. XX MM

Unknown zei

ik ben heel benieuwd naar de volgende avonturen!!!
go get them!