zondag 10 juni 2007

Fine and dandy :)

Standaardantwoord van Dick Clap, de 90-jarige kersverse bruidegom wanneer iemand vraagt: "How are the honeymooners doing today?" Ze zijn echt super die 2, nog steeds hand in hand.

Vanmorgen om 20 over 7 de lobby ingestapt en zag Wendell op me af komen.
We zeiden elkaar goedemorgen en hij spreidde ineens zijn enorme armen naar me uit “How about a Sunday hug?”
Wendell is een schat van een vent, altijd goedgegezind, altijd een vriendelijk word en hij loopt de godganse dag achter zijn vrouw Carolyn aan. Of zij achter hem. Wendell is nl. blind. Hij is ook weer 1 van de vele aparte karakters aan boord van dit schip. Hij ziet wel wat, schaduwen, beetje kleur, maar geen details. In het begin noemde hij zowel Franziska als mij Ma’m, maar nu herkent hij onze stem. Hij zit niet in mijn groep maar we hebben veel contact. Telkens hij in de lobby zijn vrouw roept, “Carolyn” antwoord ik immers, het is een automatisme. Heeft al tot grappige situaties geleid.
Gisteren was het zijn verjaardag.
Martin, Franziska en ik zaten op het terrasje van de “Historische Wuersthuette”, tja, ik zit nog steeds in Duitsland he  een pintje te pakken met 3 jonge kerels uit Berlijn en de crew zou ons bellen wanneer het hoofdgerecht geserveerd werd.
Wij holden naar het schip, handen wassen, kam door het haar, en de eetzaal in met een taart, mini vuurwerk en van die sterretjes die ik als kind vroeger met kerstmis mocht branden, van die lange grijze stokejs die je dan aanstak met een lucifer, weet je wel.
We liepen met zijn allen de eetzaal binnen met taart en sterretjes en luide muziek (Happy birthday natuurlijk) en Wendell zag ons niet komen. En niet omdat hij blind was, hij had het echt niet verwacht. En dat vonden wij een beetje vreemd, het was nl. niet de eerste verjaardag aan boord.
Bleek later dat op zijn paspoort staat dat hij op 9 juni is geboren, maar de aangifte of zoiets is pas op 15 juni gebeurt dus hij viert zijn verjaardag al 79 jaar op 15 juni.

Na het eten hadden we Hans O aan boord die me eerder al was aangekondigd als absoluut hoogtepunt van de reis.
Ik zag een klein manneke in de lobby staan die als 2 druppels water op Piet Huysentruyt (de Vlaamse TV-kok, kweet niet precies hoe je zijn naam schrijft) alleen iets anders gekleed was. Lederhosen, Beierse hoed met pluim, en een stomme grijns op zijn gezicht. Als dit het hoogtepunt moest worden ...

Het was. Hij speelde stomme nummers op een accordeon maar betrok het hele publiek in zijn acts. Hij liet 4 mannen “billenkletsen” (exclusive footage soon to be seen on Youtube hihi) 3 anderen meespelen op tuba, drum en wasbord en aan het einde van de avond deed iedereen een reuzepolonaise. Het was super.

1 opmerking:

marijke en toon zei

Als ik lees over de onvermijdelijke "Bitch" en dat weer afzet tegen de highlights, zie ik toch meer up's dan down's. Wat mij betreft gaat dat zo al 40 jaar. Goed zo jochie!
Zelfs verbroedern met 3 Duitsers. Wie had dat ooit gedacht.
Tussen ((, al gelezen dat heel misschien Ilse de meulemeester Paris Hilton achternagaat??
Grtz. T