zaterdag 2 juni 2007

Ich weiss nicht was sol es bedeuten

Over precies 2 uur varen we langs de Lorelei, de blonde sirene die met haar gouden stem en gouden haren schepen op de klippen lokte.
Franziska vertelde gisteren in haar porttalk dat de schone blondine misschien wel even aan boord zou stappen.

Een klassieker op de SGE cruise, 1 van de program directors verkleedt zich als wulpse Duitse en loopt wat idioot te wezen met de passagiers in blonde pruik. Drie keer raden wie de Lorelei speelt vandaag?
FOUT! Het wordt Martin. Ongeschreven wet, het is altijd een man, dat is nog grappiger 

Gisteren waren we een hele dag in Koblenz, een schatiig plaatske met indrukwekkend standbeeld van Wilhelm I op Deutsches Eck. Ik gaf een korte gegidste rondleiding (was om kwart over acht van boord gesprongen om heel snel even door de stad te renen om me te oriƫnteren, niet echt mijn sterkste kant), en die ging prima.
Daarna even wat mailtjes gelezen en beantwoord en terug naar de Concerto. Onderweg kwam ik Marilyn tegen (1 van de passagiers) met haar vriendin Barbara. Marilyn glunderde en had een heel mooi pakje in haar handen. Et was voor mij!! Superschattig. Barbara zei dat Marilyn al heel de voormiddag voor mij aan het shoppen was en eindelijk wat had gevonden. Ze wist wat ik graag had, (de andere) Marilyn en katten, en ze gaf me het pakje.
Het was een Marilyn Monroe koffiemok, een hele mooie van Gentlemen prefer Blondes, echt lief van haar.

`s Middags met Martin naar de Marksburg gereden, een authentiek middeleeuws kasteel en daarna stopten we bij een brouwerij waar iedereen 2 biertjes kreeg, een pretzel en Bratwurst!!
Het was een gezellige dag.
Het avondentertainment had helaas zijn arm gebroken, maar Franziska had een vervanger gevonden. Een 2-koppige band, piano en sax, die easy listening brachten in de lounge.
Het kwam langzaam op gang maar na een tijdje zat de sfeer erin.

Earl trakteerde me een drankje en ik ging bij hem en zijn vrouw zitten, en tof koppel uit Michigan. Ook hier weer tweede partner. De honeymooners zaten te genieten, hand in hand, en ook zei vertelden me graag hun verhaal.
Op school had Althea verkering met Dicks roommate en Dick had verkering met die van Althea
Dick trouwde met zijn high school sweetheart en Althea vond ook een goeie man. Ze woonden in elkaars buurt, zagen elkaar regelmatig, de 2 vrouwen hebben zelfs in een tijdspanne van 2 weken hun eerste baby gekregen. Toen verhuisden er 2.
Dick werd na 50 jaar weduwnaar en heeft 12 jaar getreurd tot hij Althea opnieuw tegen kwam die ook al een tijdje alleen was, was dat de redding. Ze pakte zijn hand en keek me aan “We needed eachother”; Ze keken elkaar verliefd aan.

Tegen het einde van de avond stonden er verschillende koppeltjes op de dansvloer, steeds haar hoofdje op zijn schouder …
Zo wil ik ook wel 89 worden :)

1 opmerking:

marijke en toon zei

Regel 1 , 2 , en 4 , kan ik me nog onmiddelijk herinneren van die Lorelei , dat is er ingestampt op school , 3 mis ik .
Als je ooit stopt met cruisen kun je nog altijd op de ,, chick lit ,,tour gaan . Copij genoeg aan boord zou ik zo zeggen .
Hoe meer ik lees , hoe meer ik zin in ook een cruise krijg . Deze lijkt me wel erg gezellig .Liefs uit het zonovergoten Oostvoorne , somebody up there likes us !! dikke x . MM