donderdag 7 juni 2007

Joke of the day

Woensdag 6 juni 2007
Elke ochtend hangt de crew een mopje op en dat van vandaag is echt wel supergrappig.

St Peter sits at the gate in heaven and Jesus walks by.
“Jesus, could you watch the gate for a while while i run for an errand”
“Sure,” Jesus answers “what do I have to do?”
“Well, it’s very simple. You just ask about the people, find out about them, ask if they had family, what they did and then decide whether they deserve a place in heaven”
“Sounds easy enough, OK I’ll do it” and he sat himself down while St Peter ran to do his errand.
The first man to arrive at the gate is a very wrinkled old man. Jesus sits him at the examination table and starts asking questions.
“What was it you did for a living?”
“I was a carpenter”
Jesus remembering his earthly life leans forward “Did you have any family?”
“Yes. I had a son, but I lost him”
Jesus leanes forward a bit more “You lost your son? Please tell me about him”
“Well, he had holes in his hands and in his feet”
Jesus leans forward even more and whispers “Father?”
The man leans forward too “Pinocchio?”

Toepasselijk ook, want vandaag gaan we naar Rhotenburg. Waarom toepasselijk? Walt Disney gebruikte het stadje Rhotenburg o.d. Tauber als inspiratie voor zijn 2de animatiefilm Pinocchio.
Het is een schattig plaatske, met veel mooie verhalen, en legendes. Mijn trouwe lezers herinneren zich misschien het verhaal van generaal Tilly en burgemeester Nusch.

Generaal Tilly had de stad overmeesterd in 1631 en zei de stad te sparen wanneer iemand een grote kruik (1 gallon oftewel 4 liter) wijn in 1 keer kon leegdrinken. De burgemeester stelde zich kandidaat, dronk de kruik leeg en heeft toen 3 dagen laveloos in zijn bed gelegen. De bijzondere gebeurtenis wordt elk jaar nagespeeld door de lokale bevolking tijdens een feestelijk weekend in juni en elk uur, wanneer de klok van de kerktoren op de marktplaats slaat, komt Generaal Tilly tevoorschijn die onder goedkeurend toezicht van Generaal Nusch de kruik leegdrinkt. Het doet me steeds aan de Efteling denken.

Vanmorgen kwam de 89-jarige bruid Althea naar me toe en gaf me een klapzoen.
“Congratulations on your wedding aniversary”
Ja, vandaag 6 jaar geleden zijn Kristoffel en ik getrouwd. Beetje jammer dat ik vandaag niet thuis ben, maar dat halen we snel in.

Ik duik nu Rhotenburg in, het is prachtig weer, en ik ga later met Franziska een terrasje doen.

Geen opmerkingen: