vrijdag 8 juni 2007

Poor little rich girl in de komkommertijd

Man man man, wat ne cinema. Elk moment van de dag krijgen we via CNN een update over het doen en laten van celebrity nitwit Paris Hilton.
“Paris yesterday showed up early to serve her jail sentence.”
“Paris had her jail picture taken and looked serene, wearing only some mascara and a soft pink lip-gloss.”
“Paris´ condition worries the officials. She can be heard crying in her little jail cell every night”
“Paris doesn´t eat anymore and is currently being examined by her personal psychiatrist.”
“Paris was sent home last night because of a medical condition”
“Paris has house arrest for 40 days and needs to wear an ankle bracelet”
“Paris received in her huge mansion a large order of her favorite pastries, flowers, lots of letters and postcards and organic dogfood for her Tinkerbell”
“Paris will be given a statement later today”
“Paris’ condition will be re-examined later today and she may be sent back to jail”

Amerika doet het weer. Zich compleet belachelijk maken. Een civil rights activist noemde het een klap in het gezicht van alle andere gevangenen en alhoewel ik meestal niet echt sympathiseer met gevangenen moet ik hem nu toch gelijk geven.
Wat een tut hola zeg. Kreeg ze een privé-cel, waarschijnlijk veeeeel beter eten dan de anderen, VIP treatment en wie weet wat nog allemaal, houdt ze het nog geen 3 dagen vol.
Ik stel voor dat we een massale anti-Paris actie houden.
Geen boekjes meer kopen waar ze in staat en in andere hotels gaan slapen.

Vandaag het serieuze werk. Nurnberg.
Eerst een lezing over Duitsland in oorlog door een Duitse geschiedenis student, en dan een busrit langs de voornaamste “monumenten”. Indrukwekkend, beangstigend, en ik ben vooral benieuwd naar de reactie van een aantal passagiers.
Tijdens de vrije tijd, van 11h tot 13h, hebben we voorgesteld om naar het Documentation Center” te gaan, misschien ga ik wel mee. Ben daar tijdens de trainingstour een paar minuten geweest en wil daar wel eens wat meer tijd doorbrengen.

2 opmerkingen:

marijke en toon zei

Als een toekomstige Amerikaanse geschiedenisleraar een vraag zal stellen over "Het oordeel van Paris", je weet wel met die appel, dan zal men refereren aan "Paris en haar prison release" vrees ik.
Toch is ze niet de eerste. De beroemde hollandse strafpleiter Moskovich sr. heeft ooit een gangster uit de bak gekregen omdat hij "Bajesangst" zou hebben. Dat werd door een psychiater vatgesteld en de man kreeg ook huisarrest. Niets nieuws onder e zon dus.

Dutch Yeti zei

Persoonlijk vind ik aan Paris Hilton geen bal aan maar dit heeft ze toch wel aardig gespeeld. In Amerika is alles mogelijk en na de Simson klucht kan dit je toch niet echt verbazen. Toen ik 2 dagen in Nepal was maakte ik kennis met Lea. Ze stelde zich voor als "Hello, I am Lea, I'm from the United States and I hate George Bush."
Ook van mij de felicitaties.