dinsdag 26 juni 2007

Een dagje Antwerpen. Volle maan, diploma´s en blote vrouwen

Rond 18h30 liep ik over de Groenplaats naar de tramhalte en had ineens enorm veel zin in een frietje met mayonaise.

Ik stapte binnen bij Frituur Max. De friteur van dienst stond de vloer te schuren. Hij onderbrak zijn activiteit, bakte een fritje voor me en stapte met mij mee naar buiten, blij met een babbeltje. Het was zo´n slecht weer, hij moest van zijn baas open houden tot middernacht en dan duurden zijn shift wel erg lang. Gelukkig was er dagelijks de lichte opflakkering na 22h wanneer de Mc Donalds sloot, maar voor de rest was het erg rustig. Hij keek vooral op tegen de komende dagen.
“Oh ja”, vroeg ik nietsvermoedend “wat gebeurt er de komende dagen?”
Hij keek me aan alsof ik net had gevraagd of de aarde wel echt helemaal rond was.
“Tis bekan volle maan he” legde hij me naar zijn eigen mening totaal overbodig uit. “Ge et er geen idee van wa de mensen dan allemaal vragen en doen”. Er stapten klanten binnen en hij ging weer bakken. Ik was niet zeker of ik wel wilde weten wat de mensen allemaal doen en vragen bij volle maan en ik maakte me snel uit de voeten.

Ik had er vandaag al 2 recepties opzitten. De tweede was op het Schoon Verdiep met Philip Heylen en de Consul-Generaal der Nederlanden ter gelegenheid van een nieuwe stadswandeling “Nederlandse sporen in Antwerpen” waar ik zelfs een summiere bijdrage aan heb geleverd. Aardige man, die Consul-Generaal.

De andere receptie was een paar uurtjes eerder, in restaurant De Kaai waar ik mijn A-Diploma in ontvangst had mogen nemen. Frank Geudens, ex-depute, is de man die de rode Antwerpse A in het leven heeft geroepen. De A die in het modejaar op de Boerentoren stond.
Drie jaar geleden begon Antwerp Congresbureau Antwerpse bedrijven en individuen die de stad op een positieve manier in de kijker zetten te belonen met een A-Diploma. Vandaag kreeg ik er een, als Antwerpse stadsgids met een professionele website waar de A op een originele manier is verwerkt :)

We waren met 6 nieuwe gediplomeerden. De Kaai was er ook 1 van en die bood naderhand een receptietje aan. De gediplomeerden vormen het zoveelste netwerk maar er zitten een paar toffe contacten bij en we hadden een leuke babbel.

Spectaculairste nieuwtje van de dag was toch wel het verhaal van de Antwerpse Calender girls.
Er komt een kalender waarop een paar bekende vrouwen uit de Antwerpse horeca uit de kleren gaan. Allemaal 40+. Onder andere Freya van de 7 Schaken, Laurence van Hofstraat 24, een vrouwtje van de Carribean Inn, … Daar moest ik meer van weten.

Na receptie 2 dus even binnengestapt bij de 7 Schaken waar Luc aan de toog zat te wachten op zijn vrouwtje. Wat een timing, haar fotoshoot was vandaag gebeurd en Luc was wildenthousiast. Freya stond tussen de sanseveria´s en de foto was geweldig. De mooiste foto wordt ongetwijfeld die van Laurence die toen de foto werd gemaakt hoogzwanger was. Ondertussen is ze bevallen van een meisje, Stella, en had afgelopen zondag een babyborrel gehad bij Luc en Freya. Ik ben blij voor haar. Knap hoe ze haar leven weer oppakt. Chapeau. Kan niet gemakkelijk zijn.

Freya kwam eindelijk terug. Ze straalde. Ze was vandaag met de fotograaf naar alle deelnemende zaken geweest en genoot zichtbaar na. Een leuk initiatief die kalender, ik kijk er alvast naar uit.


2 opmerkingen:

Dutch Yeti zei

Ik heb uit jou klaagzang toch goed begrepen dat jij ook 40+ bent. Dus ..... uit de kleren en op die calender !!!!!!

Unknown zei

amai, heb ik zin in ne goeie vettige belgische frit!!!!!!